Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera Mail från Outlook 2011 till Mail i Catalina

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en kompis som uppdaterade sin Mac från Sierra till Catalina. Vad hon inte tänkte på var att alla gamla 32-bitars-program slutade att fungera, bland annat hennes Outlook som hon hade i MS Office 2011.

Jag ska nu få henne att använda Apples Mail, men hon vill ju ha samtlig mail som hon hade i Outlook (där hon anslöt via POP, så de ligger bara där och ingen annanstans).

Finns det något smidigt sätt att importera mail från en gammal Outlook-installation? Har för mig att jag har sett detta tidigare, men hittar inte det nu efter lite Googling.

?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2020-11-30 20:12

Och den nya (64-bitars versionen) kommer inte att bara ta vid där Outlook 2011 slutade och fortsätta med POP-andet? Du skulle ju kunna använda den som mellan-hand för att läsa PST-filen och sedan drag-n-drop-typ till Apple Mail?

Ursprungligen av frazze:

Och den nya (64-bitars versionen) kommer inte att bara ta vid där Outlook 2011 slutade och fortsätta med POP-andet? Du skulle ju kunna använda den som mellan-hand för att läsa PST-filen och sedan drag-n-drop-typ till Apple Mail?

Jo, det verkar vara det smidigaste alternativet. Det ska tydligen finnas en 30-dagars provversion nånstans...

1
Bevaka tråden