Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Åfytusanjävlar! Stoppa pressarna!

Tråden skapades och har fått 392 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det är väl det engelska ordet "propellant" som finns i ursprungsartikeln? Och som den korkade och/eller late "journalisten" översatte till "propeller"...

Antagligen samma journalist som glatt beskriver hur holländare bygger "diken" (dykes) för att stoppa översvämningar.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-24 10:26

Självklart ska kan vi lita på massmedia, står det att vi går mot ett trådlöst samhälle så måste det vara så.

Från en insändare i dn

  • Medlem
  • 2019-06-13 20:57

Rubriksättaren på Aftonbladet går bananas?
En stor orm dök ner på en balkong, i Orminge... "Den var enorm" (=En orm?)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qo8G0A/o...

Ursprungligen av Dalle:

Rubriksättaren på Aftonbladet går bananas?
En stor orm dök ner på en balkong, i Orminge... "Den var enorm" (=En orm?)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qo8G0A/o...

Hade det varit en boa eller anakonda hade jag förstått "enorm" Den ville väl bara ha frukost den också

  • Medlem
  • 2019-06-13 22:15
Ursprungligen av CekariYH:

Hade det varit en boa eller anakonda hade jag förstått "enorm" Den ville väl bara ha frukost den också

Eventuellt försöker Aftonbladet bara slingra sig? ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-11-21 15:58

Årets julklapp, en mobillåda.

Jag önskar mig den i grönt.

Ursprungligen av reboot81:

Årets julklapp, en mobillåda.

Jag önskar mig den i grönt.

Sådär tänkte jag också när jag läste "mobillåda". Ja tack...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-12-09 14:52

Nyfiken på det här med cloud. Hur mycket ska man betala för null?

Ursprungligen av reboot81:

Nyfiken på det här med cloud. Hur mycket ska man betala för null?

Oavsett hur mycket du stoppar in i null så återstår bara... null... Ungefär som mitt lönekonto...

Null? De har glömt k:t...

  • Medlem
  • Barentsburg
  • 2020-07-04 12:45

Vi har en världsomspännande pandemi på gång. Dumma svenskar tror dock att allt är som vanligt ute i världen bara för att det är tillåtet att resa igen.

https://omni.se/svenska-charterturisterna-bes...

Albin och Rebecca har rest från Uppsala med sin dotter och reagerar på att man får peka på det man vill ha på buffén och att personal bakom plastskiva lägger upp maten.
– Det blir ju något helt annorlunda. Man vill kunna välja själv, säger Albin till nyhetsbyrån TT.
Rebecca tycker att allt är välordnat.
– Men det är kanske inte riktigt lika roligt som det brukar vara, det brukar hända mer på sådana här hotell och vara fullt med folk, säger hon.

  • Medlem
  • 2020-07-04 14:19
Ursprungligen av Gäddnos:

Vi har en världsomspännande pandemi på gång. Dumma svenskar tror dock att allt är som vanligt ute i världen bara för att det är tillåtet att resa igen.

https://omni.se/svenska-charterturisterna-bes...

Albin och Rebecca har rest från Uppsala med sin dotter och reagerar på att man får peka på det man vill ha på buffén och att personal bakom plastskiva lägger upp maten.
– Det blir ju något helt annorlunda. Man vill kunna välja själv, säger Albin till nyhetsbyrån TT.
Rebecca tycker att allt är välordnat.
– Men det är kanske inte riktigt lika roligt som det brukar vara, det brukar hända mer på sådana här hotell och vara fullt med folk, säger hon.

På något sätt hoppas man ändå att dom inte kommer hem igen som planerat. Att dom förlorar jobbet och att ekonomin totalkraschar!
Hur f-n kan man vara så korkad att man ger sig ut och reser i dessa tider, och sedan även ha mage att klaga? Men så är det väl med världens mest lättkränkta folk, svenskarna....

Internet-smarta ting verkar vara sorgligt sårbara. Detta garageportsystem hade elva sårbarheter. Skrämmande.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-09-26 09:33

Min dotter lär sig att större tal placeras till höger på tallinjen, och mindre till vänster.

GP kör sitt eget system:

https://www.gp.se/livsstil/konsument/smart-la...

Ursprungligen av reboot81:

Min dotter lär sig att större tal placeras till höger på tallinjen, och mindre till vänster.

GP kör sitt eget system:

https://www.gp.se/livsstil/konsument/smart-la...

Intressant nog gör Apple samma sak, indirekt i alla fall.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-09-27 21:40

Tack för upplysningen. Så synd att ingen på det Nederländska bolaget kan svenska.

iOS 14.0.1

  • Medlem
  • 2020-11-08 00:20

Kort och gott en jobbig dag på jobbet.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?pr...

  • Medlem
  • 2020-11-11 00:29

”Aldrig hittats tidigare”
Är inte hela grejen med arkeologi att hitta saker som ingen annan har hittat tidigare? ?
Eller är det vanligt förekommande att man täcker över fyndet med sand, smuts och lera så att man kan hitta det igen lite senare?

  • Medlem
  • 2020-12-12 12:42

Katarina vann 14 ton grus! ?

Kan man säga att hennes vinstdrömmar grusades?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2020-12-16 14:16

Singlecore, entråds M1. Här monterad på IKEA/TORKAD sockel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2020-12-16 15:40
Ursprungligen av reboot81:

Singlecore, entråds M1. Här monterad på IKEA/TORKAD sockel.

Är det en single prestandakärna eller effektivitetskärna? Ser ut att vara både och! ?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-12-16 15:47
Ursprungligen av Dalle:

”Aldrig hittats tidigare”
Är inte hela grejen med arkeologi att hitta saker som ingen annan har hittat tidigare? ?
Eller är det vanligt förekommande att man täcker över fyndet med sand, smuts och lera så att man kan hitta det igen lite senare?

Det var väl det unika myntet som aldrig hittats tidigare, så läser jag iaf rubriken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-16 16:07
Ursprungligen av MatsOlov:

Det var väl det unika myntet som aldrig hittats tidigare, så läser jag iaf rubriken.

Bara det att rubriken inte nämner något om mynt alls utan endast om en upphittad vikingaskatt, som aldrig har hittats tidigare

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-12-17 05:50
Ursprungligen av zinned:

Bara det att rubriken inte nämner något om mynt alls utan endast om en upphittad vikingaskatt, som aldrig har hittats tidigare

”Stor glädje över unikt mynt” på underrubriken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-17 09:53
Ursprungligen av MatsOlov:

”Stor glädje över unikt mynt” på underrubriken.

Nu var det väl ändå ganska tydligt att det roliga låg i den primära rubriksättningen "Vikingaskatt upptäckt - aldrig hittats tidigare". En annan, lägre rubriknivå, förändrar inte den förstnämnda. Då hade de i så fall fått skriva "Vikingaskatt upptäckt" som rubrik och sedan ha "Stor glädje över unikt och aldrig tidigare upphittat mynt" som underrubrik.

Jag inbillar mig att du är med på skillnaden

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-12-17 10:18
Ursprungligen av zinned:

Nu var det väl ändå ganska tydligt att det roliga låg i den primära rubriksättningen "Vikingaskatt upptäckt - aldrig hittats tidigare". En annan, lägre rubriknivå, förändrar inte den förstnämnda. Då hade de i så fall fått skriva "Vikingaskatt upptäckt" som rubrik och sedan ha "Stor glädje över unikt och aldrig tidigare upphittat mynt" som underrubrik.

Jag inbillar mig att du är med på skillnaden

Tyvärr inte, på grund av ett kolon så läste jag rubrikerna på ett helt annat sätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2020-12-17 10:24
Ursprungligen av MatsOlov:

Tyvärr inte, på grund av ett kolon så läste jag rubrikerna på ett helt annat sätt.

Detta kolon är inget som binder ihop huvudrubrik med underrubrik utan ett kolon som binder ihop två delar av samma huvudrubrik.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2020-12-17 10:27
Ursprungligen av zinned:

Detta kolon är inget som binder ihop huvudrubrik med underrubrik utan ett kolon som binder ihop två delar av samma huvudrubrik.

Det finns uppenbart de som bara läser en del av berättelsen (rubriken) och tycker det är skoj, det kan jag förstå, men så fungerar inte jag.

Gigantiska respektive pyttesmå fartyg, eller ?

Lokalblaskan rapporterade (Norran 8 April):

”Tittar man sedan specifikt på hamnen i Skelleftehamn anlöper 160 fartyg per år. De fraktar 600 miljoner ton gods. Lägg därtill kajen i Rönnskär som tar emot 220 båtar som fraktar 1 000 ton gods.”

Yehupp!
600 miljoner ton fördelat på 160 fartyg innebär att fartygen lastat närmare 4 miljoner ton vardera!
Fy-tusan-jävlar vilka skutor!

Å andra sidan: 1000 ton fördelat på 220 fartyg innebär att varje båt lastat runt 5 ton vardera, alltså ett halvt lastbilslass vardera!
Fy-tusan-jävlar vilka ynkliga tvålkoppar!

Bevaka tråden