Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera OS på min nya SSD, funkar inte!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Jag har en imac 2011 som jag installerat en samsung860 SSD på. tänkte göra en Clean install så ssd är helt tom. Har skapat en bootable high sierra på USB och försöker installera men får upp "Ett fel har inträffat, försök igen senare". Har testat uppdatera tiden-> funkar ej.

Testat internet recovery--> funkar ej

Vad finns det mer att göra??

Senast redigerat 2021-01-22 11:58
Ursprungligen av scylla12:

Tja!

Jag har en imac 2011 som jag installerat en samsung860 SSD på. tänkte göra en Clean install så ssd är helt tom. Har skapat en bootable high sierra på USB och försöker installera men får upp "Ett fel har inträffat, försök igen senare". Har testat uppdatera tiden-> funkar ej.

Testat internet recovery--> funkar ej

Vad finns det mer att göra??

Öppna Skivverktyg (Disk Utility) under verktyg i installationsprogrammet och partitionera disken. Välj GUID som partitionskarta. Det låter som att den inte är formaterad.

Om det är gjort se till att sätta datumet till en tid nära lanseringsdatumet för det operativsystemet som du vill installera och stäng av att hämta tiden automatiskt tills installationen är klar.

Ursprungligen av suddgummi:

Öppna Skivverktyg (Disk Utility) under verktyg i installationsprogrammet och partitionera disken. Välj GUID som partitionskarta. Det låter som att den inte är formaterad.

Om det är gjort se till att sätta datumet till en tid nära lanseringsdatumet för det operativsystemet som du vill installera och stäng av att hämta tiden automatiskt tills installationen är klar.

Har redan satt den på GUID. Okej skall testa med tiden! hur sätter man att den inte ska uppdatera automatiskt?

Ursprungligen av scylla12:

Har redan satt den på GUID...

Och vilket filsystem har du satt?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och vilket filsystem har du satt?

Testade först APFS, gick ej. Bytte till Macos extenden journalför funkar ej heller. Nu när jag provade detta igen för någon minut sen så får jag upp boot loop istället " your computer is restaring because of a problem"

1
Bevaka tråden