Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopiering, iCloud Drive

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-01-24 14:43

Den lokala lagringsplatsen för iCloud i MacOS ser ut att vara ~/Mobile Documents. Ifall man navigerar dit via Finder i en Time Machine-backup ser det dock lite annorlunda ut.

Att återställa en fil/mapp till samma dator ska inte vara några problem om man ”Går in i Time Machine” och gör det via programvarans gränssnitt, men mig veterligen går inte samma sak att utföra ifrån en annan dator (som har tillgång till säkerhetskopiorna). Ifall man ska plocka/flytta filer dit blir det således lite bökigare. Jag vet inte ens om det är rekommenderat att återställa data på det viset, så jag undrar om det möjligtvis finns någon separat versionshantering/historik direkt i iCloud som man kan använda sig av istället?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-01-27 10:10

Noterar nu även att om man väljer att ta med Skrivbord och Dokument i iCloud Drive så flyttas de ut från "Hemkatalogen", men vart hamnar de istället (rent fysiskt)? Det känns ju rätt relevant att känna till om utgår ifrån ovanstående scenario.

1
Bevaka tråden