Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera app

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2021-02-17 10:56

Jag håller på att hjälpa en jobbarkompis att uppdatera en app men vi har kört fast. När man försöker
uppdatera appen får man hela tiden upp att appel-id eller lösen är fel. Vi har loggat ut från appel-id
och loggat in igen så mobilen är inloggad på ett appel-id. När man försöker uppdatera appen kommer
det först upp att man ska ange lösen sen kommer det upp att appel-id eller lösen är fel. Har startat
om mobilen helt men det hjälpte inte... Hur gör man för att komma vidare???

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-17 11:06

Det låter väl som att just den appen är nedladdad/installerad med ett annat AppleID.

  • Medlem
  • 2021-02-17 11:23

Kan vara så, hon hade ett annat appel-id tidigare på den mobilen. Företaget blev uppköpt och
hon fick ett nytt appel-id men nya mailadressen. Kan man komma förbi det på något sätt??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-02-17 13:22

Det bästa är att radera appen och installera om den med det nya AppleID som används. Annars får du samma problem varje gång den ska uppdateras.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2021-02-17 14:47
Ursprungligen av Ulf_K:

Kan vara så, hon hade ett annat appel-id tidigare på den mobilen. Företaget blev uppköpt och
hon fick ett nytt appel-id men nya mailadressen. Kan man komma förbi det på något sätt??

Nej, Apple tillåter inte att appar/inköp flyttas mellan olika AppleID:n. Det går inte heller (vad jag känner till) att slå ihop flera AppleID:n till ett stort.

  • Medlem
  • 2021-02-17 15:36

Funkade sedan jag raderade appen och installerade om den igen. Ibland är lösningen för enkel

Tack, tack

1
Bevaka tråden