Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ställa in F5 som uppdatering för Safari

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ställa in så att man kan använda F5 för att ladda om sidan i Safari, precis som man kan ändra i Chrome. För Chrome kan man lägga till en keyboard shortcut som man kallar för "Hämta sidan igen" för knappen F5 för att ladda om sidan, men samma namn fungerar inte för Safari. Är det något annat namn som gäller? Eller är det så att det inte går att ställa in F5 för omladdning i Safari?

  • Medlem
  • 2021-06-29 14:55

Så vitt jag vet är det cmd + R som uppdaterar sidan för både Safari och Chrome.

Ursprungligen av Alix:

Så vitt jag vet är det cmd + R som uppdaterar sidan för både Safari och Chrome.

Ja, men man kan skapa en keyboard shortcut för Chrome att köra F5 för att ladda om, under Tangentbord > Kortkommandon > Appkortkommandon. Man skapar ett nytt kommando som måste döpas till "Hämta sidan igen" och koppla det till F5. Då laddar den om med F5. Det funkar inte när jag testar att göra med samma sak. Tänkte om det är så att någon vet vad det kommandon måste heta för Safari.

  • Medlem
  • 2021-06-29 15:34
Ursprungligen av DroopySWE:

Ja, men man kan skapa en keyboard shortcut för Chrome att köra F5 för att ladda om, under Tangentbord > Kortkommandon > Appkortkommandon. Man skapar ett nytt kommando som måste döpas till "Hämta sidan igen" och koppla det till F5. Då laddar den om med F5. Det funkar inte när jag testar att göra med samma sak. Tänkte om det är så att någon vet vad det kommandon måste heta för Safari.

Jag hade inga problem att i Catalina ändra från cmd + R till F5. Se dumpar. Det skulle kanske vara om du behöver använda fn-tangenten eller inte, beroende på dina inställningar. Se dump.

Ursprungligen av Alix:

Jag hade inga problem att i Catalina ändra från cmd + R till F5. Se dumpar. Det skulle kanske vara om du behöver använda fn-tangenten eller inte, beroende på dina inställningar. Se dump.

Stort tack!

  • Medlem
  • 2021-06-29 16:15
Ursprungligen av DroopySWE:

Stort tack!

Så lite så. Var det något som löste saken för dig? I så fall, dela gärna med dig så att fler kan ha nytta av det.

(Komplettering till Alex svar)

Du kan ställa in vilka kortkommandon du vill i vilka program du vill:
https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-hel...

Ursprungligen av Alix:

Så lite så. Var det något som löste saken för dig? I så fall, dela gärna med dig så att fler kan ha nytta av det.

Ja. Rätt namn var Uppdatera sida. Det löste det.

  • Medlem
  • 2021-06-29 20:46
Ursprungligen av DroopySWE:

Ja. Rätt namn var Uppdatera sida. Det löste det.

Okej, vad bra!

1
Bevaka tråden