Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples läderplånbok med ”sne” logga. Värt nåt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej
Jag köpte mig en av apples läderplånböcker och upptäckte när jag packade upp den att apple-loggan inte är riktigt centrerad som den ska vara. Jag tänkte först bara byta ut den mot en ny men kom på att saker som är lite annorlunda ibland kan vara värda lite extra. Så vad tror ni; kan en apple-plånka med sne logga vara värt nåt extra?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-08-23 10:49
Ursprungligen av Kaffekopp:

Hej
Jag köpte mig en av apples läderplånböcker och upptäckte när jag packade upp den att apple-loggan inte är riktigt centrerad som den ska vara. Jag tänkte först bara byta ut den mot en ny men kom på att saker som är lite annorlunda ibland kan vara värda lite extra. Så vad tror ni; kan en apple-plånka med sne logga vara värt nåt extra?

Nej.

Jo, om du väntar tillräckligt länge… ? t.ex. Sveriges dyraste frimärke (gul tre skilling banco) som är ett feltryck…

Du får nog vänta riktigt länge, tror jag…

Ursprungligen av The Real Viking:

Jo, om du väntar tillräckligt länge… ? t.ex. Sveriges dyraste frimärke (gul tre skilling banco) som är ett feltryck…

Du får nog vänta riktigt länge, tror jag…

Över 15 miljoner för ett frimärke!? Det är ju bara sjukt. Helt sjukt.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2021-08-24 08:56
Ursprungligen av The Real Viking:

Jo, om du väntar tillräckligt länge… ? t.ex. Sveriges dyraste frimärke (gul tre skilling banco) som är ett feltryck…

Du får nog vänta riktigt länge, tror jag…

Frimärket är ju inte bara ett feltryck, det har ju även ett helt fantastiskt provenance. Det är ju inte omöjligt, men ganska osannolikt att Kaffekopps läderplånbok från Apple kommer att ha ett liknande om dryga hundra år.

Ursprungligen av MatsOlov:

Frimärket är ju inte bara ett feltryck, det har ju även ett helt fantastiskt provenance. Det är ju inte omöjligt, men ganska osannolikt att Kaffekopps läderplånbok från Apple kommer att ha ett liknande om dryga hundra år.

Nej, det väntar jag mig inte heller, men att han kan sälja för lite högre belopp än det han betalade för, dvs göra en liten vinst när varan har blivit ”antik”.

Ursprungligen av Kaffekopp:

Över 15 miljoner för ett frimärke!? Det är ju bara sjukt. Helt sjukt.

Pröva att lägga ut den på blocket för 10 miljoner.

1
Bevaka tråden