Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökning i Notes

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-10-07 07:49

Någon mer som upplever att sökfunktionen i Anteckningar inte är någon höjdare? Om jag letar efter ett ord som jag vet förekommer i många olika anteckningar får jag bara en eller ett par träffar (samma sak i både MacOS, iPadOS & iOS). Spotlight tycker jag annars gör sitt jobb bra. Är det inte samma motor som används?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-10-07 08:24

Kan det vara låsta anteckningar?

Jag noterar att de låsta anteckningarna inte dyker upp i sökresultatet, även om alla är upplåsta just när sökningen görs. Och det är väl ett korrekt sätt att hantera krypterad info. Inte förrän låset tas bort söks anteckningen igenom.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-10-07 14:59

Fel av mig! Det är visst förhandsgranskingen som bara visar 1 träff per anteckning. Förekommer sökordet flera ggr. i samma anteckning får man skrolla och leta efter "highlights" längre ner. Tror inte att det var så förr, men det funkar ju så här oxå (så glöm vad jag skrev från början)

En helt annan sak... Jag får visst inga e-postnotifieringar längre när någon svara här. Är det någonting som har förändrats på sistone?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-10-07 16:44

Så enkelt kan det va!

Ursprungligen av lensv:

En helt annan sak... Jag får visst inga e-postnotifieringar längre när någon svara här. Är det någonting som har förändrats på sistone?

Kolla i 99:ans meny > Profil > Inställningar om du kryssat i rätt rutor.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2021-10-07 18:50
Ursprungligen av IngoX:

Så enkelt kan det va!
Kolla i 99:ans meny > Profil > Inställningar om du kryssat i rätt rutor.

Alla rutor utom "Ladda bilder..." är ikryssade där. Jag har inte ändrat på något, men jag testar nu att spara inställningarna på nytt.

1
Bevaka tråden