Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget Wi-Fi fungerar på min MBpro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag kan ansluta till olika Wi-Fi på min dator men uppkopplingen fungerar ej. Kan det vara något fel på nätverkskortet? Jag har startat om datorn men problemet kvarstår. Samma sak med ethernetkabel-anslutningen. Tacksam för svar

Senast redigerat 2021-12-09 14:09
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-12-09 16:07

Hemma? Får du IPnummer mm? Går inte att svara på beskrivningen att det inte funkar, måste veta mycket mer.
Har det funkat tidigare? Funkar det på en annan plats?

Hej! Ja jag är hemma och får ip nummer och allt ser ut som vanligt. Jag har även delat internet från mobilen till datorn men med samma resultat. Det slutade att fungera igår.

Senast redigerat 2021-12-09 18:07
  • Medlem
  • Borås
  • 2021-12-09 18:07

Får du dns? Testa att hårdknacka alla ip-inställningar och se om det hjälper för att felsöka.

Tack för svar! Jag har testat byta ut ip nummer finns det något annat man kan göra? Hur ser man att man får dns? Det enda jag kan se är att det står två olika dns-servrar under fliken dns.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-12-13 10:05

Kan du pinga dina DNSer (eller t ex 8.8.8.8)?

Just nu är jag ute med datorn och delar från min iPhone då får jag fram 172.20.10.1

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2021-12-13 15:15

Då verkar ju inte felet ligga i datorn. Startat om router, ev modem/mediakonverter/switchar?

Jo felet är i datorn. Har testat att göra en ny användare och då fungerar det. Inte ens senior på Apple kunde hjälpa mig.(jag fick ta bort en massa plist filer och cache) De kan skicka mig till en ingenjör men då behöver jag skicka loggar etc. Så de råder mig att blåsa ur den och installera om.

1
Bevaka tråden