Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var sparas filerna från den automatiska programuppdateringen?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-10-01 18:09

Hej!
Var sparas filerna från den automatiska programuppdateringen? Har försökt hitta dem för att bränna på cd åt kompis som är för snål att koppla upp sig...
/P-A

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-10-01 18:26

Uppdateringarna är väll imagefiler.Som installeras och finns bara i systemet.Tror jag bäst att tillägga.

Uppdateringarna du laddar ner via programuppdateraren går inte att bränna på CD. Du kan däremot ladda ner samma uppdateringar i form av fristående programpaket, som du därefter kan bränna.

Du hittar Apples uppdateringar på http://www.info.apple.com/support/downloads.html

/M

Går det inte att använda filerna i /Library/Receipts ?

• Oregistrerad
  • 2003-10-01 19:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Markus Johansson
Går det inte att använda filerna i /Library/Receipts ?

Är nog inte det man installerat utan vad man installerat
Men ta mig inte på orden utan att kika i paketen (open folder)

Sant. Ser nu att det är små filer (paket)... Och dubbelklickar man står det att det är ett kvitto... receipt..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Uppdateringarna du laddar ner via programuppdateraren går inte att bränna på CD. Du kan däremot ladda ner samma uppdateringar i form av fristående programpaket, som du därefter kan bränna.

Du hittar Apples uppdateringar på http://www.info.apple.com/support/downloads.html

/M

Jag har bränt sytstemuppgr som jag hämtat hem via programuppdateraren och sedan använt mig av

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-10-02 13:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av starten
Jag har bränt sytstemuppgr som jag hämtat hem via programuppdateraren och sedan använt mig av

OK!
Var ligger de då?

/P-A

Smartast är väl att bara tanka hem uppdateringarna innan du installerar dem när de kommer. Finns ett val för det i Programuppdateraren. Om du redan installerat dem är nog det enda sättet att gå till Apples download-sida som någon skrev i något inlägg.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-10-02 13:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av exzero
Smartast är väl att bara tanka hem uppdateringarna innan du installerar dem när de kommer. Finns ett val för det i Programuppdateraren. Om du redan installerat dem är nog det enda sättet att gå till Apples download-sida som någon skrev i något inlägg.

De är installerade och klara, men de bör ju finnas någonstans eftersom STARTEN lyckades bränna dem...

/P-A

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2003-10-02 14:00

Såvida han ej hade hittat den inställningen du talade om förstås...

/P-A

Citat:

Skrevs ursprungligen av peanjo
OK!
Var ligger de då?

/P-A

Du får välja att lägga filerna på skrivbordet. Det finns den valmöjligheten i menyn.

1
Bevaka tråden