Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Works - hjälp

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-01 22:11

Är det någon som skulle vilja öppna en Apple Works-fil och spara om den till en postscriptfil? Det är en fil på ca 400 Kb.

• Medlem
  • 2003-10-02 05:55

Ingen som har Apple Works installerat? Det enda jag själv har är Claris Works och det är en för tidig version för att öppna denna fil.
Det är en annons som ska gå till tryck om ett par dagar och kunden som skickat in filen får vi inte tag på.

Om det är någon vänlig själ som kan hjälpa till så skicka ett mail till info@ehof.se!

• Medlem
  • 2003-10-03 14:54

Tack alla som varit villiga att hjälpa till! Det gick som en dans tack vare detta upprop!

• Oregistrerad
  • 2003-10-03 16:22

är du ironisk? Jag har appleworks men vet inte hur man sparar den till en postskriptfil.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-03 16:30

Att göra en PDF är ju enkelt, men en PS-fil? Det har jag aldrig gjort.

• Medlem
  • 2003-10-03 16:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ulf Boström
är du ironisk? Jag har appleworks men vet inte hur man sparar den till en postskriptfil.

OK, jag förstår varför du tror detta var ett ironiskt inlägg från mig. Men det är så att mellan 5 och 10 personer har skickat mail till mig privat på den epostadress jag uppgav och erbjudit sig att hjälpa till.

Så lätt det kan bli missförstånd i detta medium!

• Medlem
  • 2003-10-03 16:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Att göra en PDF är ju enkelt, men en PS-fil? Det har jag aldrig gjort.

Eftersom jag inte har Apple Works så vet jag inte om det går men i Claris Works går det bra. Istället för att välja "Skrivare" i dialogfönstret för utskrift väljer man "Fil".

Det förutsätter dock att man har en postscriptskrivare installerad eller ett tillägg för virtuell utskrift. PDF-Writer t ex antar jag går bra.

1
Bevaka tråden