Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Telias ADSL+cd...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-05 00:13

Fick min nya dual 1Ghz G4 i morse. Har sedan dess slitit men inte lyckats att fa cdn att accepteras av datorn. Har det varit problem att få en ett år gammal teliaskiva att snurra med 9,2,2 eller OSX. eller är det superdriven som spökar!!

>>Mactias

Strunta i CD:n, du behöver egentligen bara Loginnamn och Lösenord, och det har du väl på papper..

Mactias

..och utmärkta Mac ICX.. (uppkopplingsprogram så att du slipper Telias hemska startsida)

• Oregistrerad
  • 2002-03-05 07:47

Mac ICX? Var kan man få tag på det?

• Medlem
  • Härnösand
  • 2002-03-05 08:52

Jag har inte loggat in på Telia sedan jag inskaffade en router, den har aldrig tappat kontakten.
Det är en Netgear RP114.
Nu när sonens kamrater är på besök, behövdes det bara en Eternetkabel så var även dom inne på nätet, utan något pul.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-03-06 16:06

Samma här, loggade in via en kombinerad switch/trådlös basstation och har aldrig behövt logga in igen. Access direkt när man startar burkarna. Dessutom kan jag hänga på min sura Dell laptop om jag skulle behöva.

Tjipp

Jag kan inte förstå hur Felia vågar skicka ut den där CD´n med varje internetpaket dom säljer.

Det är inte konstigt att dom har TOTAL överbelastning på deras telefon support efter att folk installerat allt skräp på CD´n.
Nu vet jag inte hur dom senaste skivorna ser ut för jag bryter alltid sönder dom, men förut så låg ju FreePPP med på dom för böveln.

" Nothing changes, everything is new " stämmer SÅÅÅ bra på Felia.
Kanske ett litet addendum som " We fear change " ?

- Slice -

• Medlem
  • rörtången
  • 2002-03-22 16:41

hej erling
hur får de att funka
jag hade mac ix innan jag kopllade in min d link 704 men nu funkar den inte

Hörde ett litet rykte på en föreläsning. Där hade Telia tydligen börjat testa användbarheten på en installations-cd när den redan låg på tryckning. Man märkte då att det inte alls gick att köra alla installerare och fick avbryta tryckningen av cdn. Kostade många kronor.

Så mycket satsar Telia på användartester innan dom släpper något.

För övrigt så är AirPort stationen lika bra på att hålla fast adsl kopplingen, dvs - ingen mera startsida.

Nothing changes, everything is new = vårt dåliga kundbemötande, höga priser och låga kvalitet är kvar, men vi erbjuder nya tjänster och har en ny grafisk profil jämfört med 1994:-)

Sådär, nu är deras slogan avslöjad!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-22 19:11

Okay, Telia suger, men faktum är att min ADSL-lina håller vad den lovar. Fast det är klart.. en router DLINK804 gör väl sitt till

Visst, mitt ADSL är också kanoon. Men det var fel i manualen. Sen är ju "modemet" Nokia och telias server är väl inte direkt egentillverkad heller, så angående telias egna produkter och tjänster kan man väl diskutera kvaliteten.

1
Bevaka tråden