Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfin' Safari och SHB

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 00:04

Alltså, undrar om inte namnet kommer från Beach Boys gamla låt Surfin´ Safari?

Hur som helst: hur kommer den att fungera med Svenska Handelbankens internetbank?

• Oregistrerad
  • 2003-01-08 00:15

Gamle hippien Steve har ju sin alldeles speciella musiksmak, så visst är det Beach Boys som fått bidra med namnet!

Dock funkar den inte med SEB

• Oregistrerad
  • 2003-01-08 00:42

De har antagligen spärrat alla browsers förutom de vanliga som des jälva testat. Förhoppninsvis så är Safari kompatibel med SEB, så att de bara behöver testa den och sen inte stänga ute den.

Safari är baserad på Konquerer, webbläsaren från KDE.
Tabbar kommer att komma. Det finns det på Konquerers CVS just nu.

En sak som jag dock saknar fethårt är Keychain stöd som i Chimera.
Och sidotabben "Page Holder" som i IE X.
Mera. Vill att den ska visa Favioconsen i "Bookmarks bar".

Det jag mest nog har märkt ac är att Javascript inte fungerar så bra som andra webbläsare på många sajter. Har dock rapporterat det in till Apple.

Knapparna borde kunnas göra större.. Som i Chimera eller IE. Min fv b.l.a tyckte att det såg för smått ut.
B.l.a

Kommer på mer.. men skall skicka in lite Apple..

Ang vilka banker som fungerar:
http://home.in.tum.de/~strutyns/banking.php

http://www.konqueror.org/
http://www.konqueror.org/pics/tabbed.png

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Hur som helst: hur kommer den att fungera med Svenska Handelbankens internetbank?

Hehe, SHB stödjer ju inte ens Mac OS X.

Vad det gäller internetbank så av vad jag har läst om alla diskussioner både här och på andra ställen så är det väl dags att byta bank. SEB har grymt bra stöd för många ilika browsers har inte testat med Safari ännu. Men Mozilla kommer bli min huvudbrowser ett tag till.
Varför?
Password Manager.

Jag skulle inte klara mig utan denna funktion i mer än en timme på jobbet under en dag. Trist men sant.

Safari funkar finfint på Nordea.

- Slice -

Igår funkade safari. Men inte idag. Safari has unexpectedly quit. Kul. Precis som en beta skall uppföra sig. Ominstallerade. Det hjälpte inte. Någon som har sett detta?

• Oregistrerad
  • 2003-01-08 08:38

Safari avslutas oväntat hela tiden, jag har aldrig fått igång det trots två nedladdningar och omstart. Fler med samma problem?

• Medlem
  • 2003-01-08 08:51

Varför skriver alla datorer ut att saker händer oväntat?
"Programmet har avslutats. Det var inte helt oväntat, men kom kanske som en överraskning för dig..." kunde det väl stå?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 08:59

Det kan ju inte gärna står "Programmet har avslutats som vanligt" eller "Programmet har avslutats, vilket var väntat". Mest idiotiskt är det väl i Windows där programmen brukar utföra "otillåtna åtgärder" och sedan avslutas.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ulf Boström:
Safari avslutas oväntat hela tiden, jag har aldrig fått igång det trots två nedladdningar och omstart. Fler med samma problem?

Det hände för mig också, men när jag flyttade Safari till Program-mappen så gick det bra att starta den.

• Medlem
  • Lund
  • 2003-01-08 10:08

Verkar inte vara några problem med FöreningsSparbanken och Safari.

• Oregistrerad
  • 2003-01-08 11:13

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ulf Boström:

Det hände för mig också, men när jag flyttade Safari till Program-mappen så gick det bra att starta den.[/QUOTE]
Testade detta men får samma "oväntade" avslut. Filen är 7,1 mgb stor, ska den inte vara större?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-08 13:10

Jag tycker namnet är grymt bra.

Min safari är 7.1MB och ligger fortfarande på skrivbordet dock. Har nog bara startat programmet en gång!

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-01-09 00:48

Har Safari i Program mappen, har testat den i tre timmar utan några problem alls. Knapparna är lagom stora och stäl ingen dyrbar skärmyta.
Det finns dock signaler at Safari ställer till ordentligt:
http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.3bbdb9d6

Tycker själv att med lite putsning blir det min favorit webbläsare. Lika bra som Apples e-mail program.

1
Bevaka tråden