Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktieanalys applikation till Mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 11:40

Jag tradar en del aktier och har börjat fundera på ett analysprogram.

Finns det någon leverantör av Aktie Analys progg till MacOS?

Grutsättning är svenska akter, men progget behöver inte vara svensk (bara den har engelska menyer)

/J

Kolla in Börsladdaren.
http://invest.bragit.com/
och
ProTA eller ProTA Gold från BeeSoft.
http://www.beesoft.net.

Thomas

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 13:31

Utbudet på TA program till maccen är i dag rätt så dåligt. Jag har löst? problemet genom att köra Virtual PC och MetaStock. Fungerar hyfsat, men kunde vara mycket bättre, hastighetsmässigt alltså.

Mer tips:

Tidigare diskussion

Tidigare diskussion2

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-22 17:31

Vilka program kör ni då?
Och hur mycket tradar ni?
Personligen gör jag några affärer i månaden,
så det är inte så hysteriskt mycket ännu!

Tyvärr så verkar de flesta svenska nätmäklare
bara ha handlar applikationer för PC, om man
räknar bort Java versionerna.
Hur gör ni?

/J

• Oregistrerad
  • 2003-08-22 17:38

Ett sätt som jag lekte med lite för länge sedan (tycker aktiehandel så som den ser ut är kontraproduktiv mot riskkapitalidén...) var att sätta upp de regler jag gillade i ett spradsheet och sedan importera data...

Kan ju vara en viss idé med egna köp/sälj -regler så man inte bara kopierar alla andra, men en smula för sent

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-23 08:52

I företaget gör vi analyser och affärer i en mallportfölj dagligen. För detta har vi utvecklat system i MetaStock samt egna specifika applikationer i VBA. Detta räcker för våra behov idag, men det finns förståss mycket mer man skulle vilja ha. Blir du riktigt avancerad är det bara att skaffa MatLab eller liknande och utveckla dina egna applikationer i det. Finns för både Mac och Win.
Själva handeln sköter vi via Avanza. Deras nättjänster funkar bra också på maccen.

Nån av er som testat eller kör Avanza's Online Trader applikation som körs i Java?

Eftersom Java är platforms oberoende egentligen så borde det funka, men eftersom jag inte skaffat min Powerbook ännu så skulle jag gärna vilja veta.....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Nån av er som testat eller kör Avanza's Online Trader applikation som körs i Java?

Eftersom Java är platforms oberoende egentligen så borde det funka, men eftersom jag inte skaffat min Powerbook ännu så skulle jag gärna vilja veta.....

Avanza's Online Trader fungerar inte på Mac. Iofs ett tag sedan jag testade det, men då var det "Win-only" i alla fall.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Avanza's Online Trader fungerar inte på Mac. Iofs ett tag sedan jag testade det, men då var det "Win-only" i alla fall.

Konstigt för det ska inte vara platformsberoende när det gäller Java.

Testade själv för några veckor sedan på en Linux burk hemma och det gick alldeles utmärkt efter lite fixande.:)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Likvid
Konstigt för det ska inte vara platformsberoende när det gäller Java.

Testade själv för några veckor sedan på en Linux burk hemma och det gick alldeles utmärkt efter lite fixande.:)

Hmm, det låter skumt eftersom det är en win-applikation. Är det verkligen Avanza Online Trader du menar?
Aaah... kom på nu att det måste vara Avanza Trader du menade, den enklare varianten. Du skrev ju ovan att den kördes i Java, vilket jag missade först

Afan, det måste varit mitt fel, för jag menar så klart deras enklaste variant som bygger på Java

1
Bevaka tråden