Jag har också lyckats få Panther att frysa ett antal gånger vilket jag naturligtvis också tycker är trist. Jag har inte lyckats hitta någon direkt orsak til dessa frysningar utan de har uppstått vid de mest skilda situationer. Eventuellt kan de kopplas ihop med Toast, VPC och Keynote...
Även iTunes kan jag få att hacka till ibland, och jag har 512 MB minne. Å andra sidan brukar jag köra många minneskrävande applikationer samtidigt så på sätt och vis förstår jag min stackars PB. Ett ofelbart sätt att få musiken att hacka till är att ändra något av de meta-data som den spelande MP3-filen har (typ byta namn, album, et c).
MEN, jag upplever Panther i stort som betydligt rappare, speciellt vissa funktioner - Preview, Mail för att nämna några. Även om jag fått nya låsningar med datorn har gamla ofelbara kraschar försvunnit. Summa summarum för mig är det helt klart ett mkt bättre system jag sitter med nu.
Du skrev att du ryckte sladden. Testade du att hålla ned power-knappen intryckt i drygt 5 s innan du ryckte sladden? Power-knappen är utformad så att den "alltid" ska funka - även om datorn har tokhängt sig.