Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudprogram

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-27 19:12

Min tjej ska bli friskis & svettis-ledare och behöver på så sätt lite musik till det. Jag har nu fått några låtar av henne nu och det jag undrar om det finns något litet program som gör att man kan få en låt att sluta där man vill alltså kort av den lite, för det går inte att göra i iTunes eller??

//Delirium

protools free skulle jag föreslå om det int vore för att jag själv inte får igång det. Men är du lite mer skärpt än jag så har du ett skitfint ljudprogram att inte bara förkorta låtarna. Jag brukade förlänga låtar i ett program från om inte samma familj så jallafall samma släktträd: Session

Så har jag för mig att man kan ladda ner BIAS PEAK till påseende. Det har jag bara nästan lyckats med. Spela in går bra förutom att mina inspelningar drabbas av dropouts hela tiden. Kanske har jag för långsam maskin (G4/400).

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Delirium:
Min tjej ska bli friskis & svettis-ledare och behöver på så sätt lite musik till det. Jag har nu fått några låtar av henne nu och det jag undrar om det finns något litet program som gör att man kan få en låt att sluta där man vill alltså kort av den lite, för det går inte att göra i iTunes eller??

//Delirium

Ett bra shareware heter Amadeus II. Funkar lika bra i Classic som i OSX. 3.5.4 heter senaste versionen. Påminner lite om gamla fina SoundEdit16. Du kan hitta det på VersionTracker.

• Oregistrerad
  • 2003-02-27 23:55

Ett annat gratisprogram för OS X är Sparks från http://www.tcworks.de/.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-28 08:22

Sen kan man ju faktist korta låtarna i iTunes åxå, sådeså.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-28 08:53
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: David Slättne:
Så har jag för mig att man kan ladda ner BIAS PEAK till påseende. Det har jag bara nästan lyckats med. Spela in går bra förutom att mina inspelningar drabbas av dropouts hela tiden. Kanske har jag för långsam maskin (G4/400).

Processorhastigheten är inte problemet, det måste ha med något annat att skaffa.

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • 2003-02-28 10:52

Även Audion går bra att klippa och klistra med.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-02-28 12:30

QuickTime Pro är också ett alternativ för klippa och klistra.

Vill man mixa låtarna krävs det lite mer avancerade program. Till exempel Soundedit från Macromedia (fungerar bara i os9/classic) som är ett redigeringsprogram för ljud. Det finns shareware också som ex. Megaseg DJ och andra DJ-prog som svenska Traktor.

Ett ytterligare alternativ är faktiskt Premiere från Adobe som egentligen är videoredigeringsprogram, men som fixar enkel ljudmixning också.

• Oregistrerad
  • 2003-02-28 13:32

Det finns en gratis sequencer också, fast bara för OS 9 än så länge, Muzys. http://www.muzys.com. Kan även laddas ner med lite andra program från http://www.computermusic.co.uk

är det fresten möjligt å reigera ljud i iMorvie?

• Oregistrerad
  • 2003-02-28 15:10
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Hedin:

Kan man? Hur gör man då?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-28 15:59
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Delirium:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Peter Hedin:

Kan man? Hur gör man då?

Man kan sätta en egen start och stopptid och på det sättet få låten att starta eller sluta när man vill. man gör det under tabben alternativ i spårinformation. Kringla-i

• Oregistrerad
  • 2003-03-01 04:17

QUOTE]Man kan sätta en egen start och stopptid och på det sättet få låten att starta eller sluta när man vill. man gör det under tabben alternativ i spårinformation. Kringla-i [/QB][/QUOTE]

Det var verkligen skönt att veta, det tog mig en hel jävla timme att fixa min tjejs låtar. Letade en massa program, till slut hittade jag ett och nu kan man fixa det hela i iTunes, jaja, livet e skit ibland

1
Bevaka tråden