Skrevs ursprungligen av el gringo
motif - du har en poäng - fast blir det inte jobbigt att ominstallera system och program varje gång?! har tänkt samma/liknande tanke dock
offtopic: jag var inne på kullander idag och kan lätt höra vilken skillnade det är på 1.6 G5 PowerMac och dual 2 ghz med Radeon 9800...1.6an är märkbart tystare
Allt ligger på andra diskar förutom de VST syntars bibliotek som ligger i User/VST mappen på dryga 10 Gb annars ligger allt på andra diskar så det är ju bara SX som man lägger in och resten av program, men ganska krångliga licensinstallationer på flertalet pluggar..
Kommer det bara en 2,2 el liknande kanske det är meningslöst, men en 2,5 då hakar jag nog på. j
Jag har fått denna maskin lätt på knä och skulle vilja ha mer kraft om det går ändå..
Men sen är det ju det här med problemen... nu har jag turen att ha en tyst maskin utan fel och för varje byte är det en ny risk.
Vi får se..
Eftersom jag nu uteslutet arbetar med VST syntarna istället vill jag inte känna mig begränsad av datorn och med 15-20 insticksyntar med gigantiska ljudbibliotek hackar t.o.m denna efter ett tag
Man kan ju trycka ut de som audio och sedan in igen men det är inte så bra om man vill kunna redigera ända in på slutet.