Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

montera eps i word

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-01-19 13:38

jag jobbar med en kund som sitter och gör layouten i word på pc. jag har gjort ca 30 illustrationer i illustrator(mac) som de ska montera in i word. problemet är att när de går in i illustrator filen och ändrar något så syns inte illustrationen sedan när de monterar in den på nytt. den syns däremot på utskriften och när man gör en pdf. ska jag spara om den som nåt annat än eps? jag försöker att få dem att jobba i ett annat program än word såklart.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-01-19 14:39

Word är inte mitt primära verktyg, men är det inte så att det inte stöder postscript? Lösningen är väl att exportera illustrationerna som windows metafile (wmf) från Illustrator.

Men oftast blir illustrationerna inte speciellt bra... (min erfarenhet iaf)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-19 14:59

Kan inte du lägga in en preview i dina eps? Då brukar den synas i Word.

Men det kanske det du hade från början, och det är den som försvinner efter uppdateringen... Verkar mysko isf. Radera den gamla bilden i Word innan du tar in den uppdaterade versionen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-19 15:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kalle W
Word är inte mitt primära verktyg, men är det inte så att det inte stöder postscript? Lösningen är väl att exportera illustrationerna som windows metafile (wmf) från Illustrator.

Men oftast blir illustrationerna inte speciellt bra... (min erfarenhet iaf)

Exakt, jag vet att det alltid (typ) strular med eps:er i MS Word. Spara om bilden till WMF eller EMF så funkar det, men bilderna kommer att se piss ut, eftersom (om jag minns rätt) vektorerna översätts till raka linjer. Dvs, en cirkel kommer att bli taggig.

Spara EPS-filen med TIFF-förhandsvisning. Skärmvisningen ser taskig ut och likaså blir utskriften lågupplöst om du inte har en PostScript-skrivare, men då blir den bra.

1
Bevaka tråden