Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programvaror med Nikon D100?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-01-28 10:55

Har funderat på att köpa en Nikon D100 som skall ersätta vår Canon G3. I nuläget tar vi rätt myclet produktbilder med kameran kopplad till datorn och det funkar OK trots långsam USB. Det är bra att kunna se bilden på skärmen och att kunna döpa den direkt.

Min fråga är om det ingår nåt program liknande Canons "RemoteCapture" till Nikons D100? Funkar det bra?

I dagsläget är det väl NikonView som följer med, men idag presenterade Nikon ett helt nytt program, PictureProject, som ska ersätta NikonView, läs mer här.

• Oregistrerad
  • 2004-01-28 19:16

Kan man plåta rätt in i datorn med NikonView?

Nope, man behöver Nikon Capture som kostar pengar, en sådär 1800:- har jag för mig. Men jag tror att det följer med ett 30-dagars demo av Capture 4 med kameran.

• Medlem
  • Lund
  • 2004-01-29 00:13

Melker
Har du inte bråttom så vänta in D70.

att köra Nikon Capture på USB1 ?

Senast redigerat 2004-01-29 00:46
  • Oregistrerad
  • 2004-01-29 11:58

Har inte D70 också USB 1?

• Medlem
  • Lund
  • 2004-01-29 12:16

jo, och det är ingen hit om du skall slussa data . Jag känner ingen som har kört kamera och capture på usb för att fotografera rakt in till datorn.
Sista Capture jag körde på Mac var 3.5. på D1x och firewire.
Detta program var inte bra till Maccen.
Buggigt och långsamt.
Senste version kanske är bättre.

Men om du tänker köpa en D100, menar jag, att du lik väl bör testa D70 före, om du har tid att vänta tills den kommer ut..

• Oregistrerad
  • 2004-01-29 19:01
Citat:

jo, och det är ingen hit om du skall slussa data . Jag känner ingen som har kört kamera och capture på usb för att fotografera rakt in till datorn.

Jag har gjort det med min Canon... visserligen var filerna bara 1,1 mb stora, men ändå.
Skulle verligen vilja ha en kamera med USB 2 eller FireWire med minst 6 megapixel och ett rimligt pris (10-15 k + moms). Finns inte det?

Citat:

Har du inte bråttom så vänta in D70.

Kommer inte D100 fortfaraden att vara en bättre kamera än D70? om än något dyrare.

• Medlem
  • Lund
  • 2004-01-29 21:44

Nej och ja
Bildmässigt kommer D70 vara bättre.
Nikon har lärt sig av den kritik som framförts under åren mot D100.
Dessutom har flera saker förbättrats internt.blixt+ exponerings mätning, + priset är lägre..

1
Bevaka tråden