Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nadladdnings program till mac??

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-11-27 10:25

Jag är rätt så ny på macfronten och undrar vad det finns för bra nedladdningsprogram (typ Kazaa, Direct Connect) och vad dessa har att erbjuda..

Flyttar till rätt forum - Programvara

Acquisition är en bra Gnutella-klient. Direct Connect finns till Mac, har ej provat den själv. Båda dessa program är till MacOS X och kan laddas ner på www.versiontracker.com

• Oregistrerad
  • 2002-11-27 10:40

tackar så hjärtligt...då till nästa fråga angående direct connect. eftersom de flesta idag använder pc, så undrar jag om man har samma möjligheter som en pcanvändare på direct connect??

Ja, i princip

Prova så märker om det finns några skillnader

Företaget bakom Direct Connect (Neomodus) har även sagt att det i framtiden ska finnas Mac- och Linux-versioner.

Neomodus: http://www.neo-modus.com/

[ 27 November 2002, 14:25: Meddelandet ändrat av: William W M ]

• Oregistrerad
  • 2002-11-27 14:31

ha...ska ta och ladda ner det direkt. Förresten, jag skaffade OSX igår faktist och håller på att bekanta mig med programmet. Något som jag inte riktigt har klurat ut än är hur man på enklaste sätt skickar över alla grejer som man har på sin gamla PC till sin Mac

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-11-27 18:20

Kolla på Apple´s hemsida
Switch

använder Limewire...funkar hyfsat och stabilt men inte mer än så...

//david

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Delirium:
tackar så hjärtligt...då till nästa fråga angående direct connect. eftersom de flesta idag använder pc, så undrar jag om man har samma möjligheter som en pcanvändare på direct connect??

Det finns just nu inte många alternativ för Mac OS X och Direct Connect. JavaDC fungerar, men är inte snabbt eller stabilt. Det saknar också många funktioner.

Förhoppningsvis släpper Neo-Modus en riktig version snart.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Det finns just nu inte många alternativ för Mac OS X och Direct Connect. JavaDC fungerar, men är inte snabbt eller stabilt. Det saknar också många funktioner.

Förhoppningsvis släpper Neo-Modus en riktig version snart.

Ciryon

Akta er för mlMac vad ni än gör. Har nu installerat om hela systemet efter massor av problem.
Törs nog inte pröva andra filbytarprogram än på ett tag!:mad:

själv vill jag ha en DC++ klient till X så man slipper bli kickad heala tiden *asg*

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2003-11-25 21:26

Du kan även kolla in Poisoned (funkar bra i 10.2.8 iaf.) och Overnet (har inte testat). Funkar till X, finns på www.versiontracker.com

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-25 21:53

Ja Poisoned är helt klart det bästa nerlddningsprogrammet för Mac. Det ansluter till Fasttrack, OpenFT, OpenNap och Gnutella. Dessutom har det samma perfekta gränssnitt som Aqusition.
mlMac är också ganska bra, men buggigt och lite lite sämre än Poisoned på att få nerladdningar att funka, dessutom har det ett jobbigt gränssnitt.
LimeWire var ett av de första nerladdningsprogrammen för Mac OS X och jag tycker det funkar dåligt, mest pga att det är ett långsamt Java-program med ett jättestort fönster, men också för att det bara ansluter till Gnutella och ger ganska få sökresultat.
Aqusition har det bästa gränssnittet och ansluter till Gnutella mycket bättre än LimeWire, men när mlMac och Poisoned kom blev det genast sämre.
Sen finns det också något jobbigt program som ansluter till Napster-nätverket och som har samma jobbiga gränssnitt som LimeWire, fast fulare, det är ett Java program cokså, det ger minst sökresultat av alla och ingen nerladdning funkar och sist men inte minst så blir man direkt bombarderad med hatmeddelanden om man inte delar med sig av många filer genast.

Poisoneds hemsida: http://www.poisonedproject.com/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
[B]
Aqusition har det bästa gränssnittet och ansluter till Gnutella mycket bättre än LimeWire

Aqusition är också ett Javaprogram. Men kanske lite bättre gjort.

• Medlem
  • 2003-12-02 20:04

Fungerar det direkt man laddat ned det, eller behöver man förstå sig på hur man öppnar portar i OSX brandvägg etc ?

MVH

1
Bevaka tråden