tjena allihopa!
jag har ett litet problem... det är nämligen så att jag skulle vilja förbättra grafiken på min mac, i väntan på releasen av UT2004, eftersom jag inte är nöjd med datorns nuvarande prestanda (i grafikkrävande spel som UT2004/2003). men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. jag har kollat igenom äldre diskussioner här på 99mac och artiklar/tester på sidor som xlr8yourmac.com men inte riktigt fått kläm på det hela.
jag sitter på en G4 Dual 867 Quicksilver, 1024mb RAM och GeForce 4 MX (det grafikkortet som följde med).
Jag vet inte om det är ett 32 mb kort eller 64. jag har inte lyckats ta reda på det, men jag har för mig att det är ett 34 mb kort.
hursomhelst, när jag spelar nya grafikkrävande spel som UT2004 så får jag ha alla grafikinställningar på det absolut lägsta för att det ska vara spelbart. visst det flyter bra oftast men när man kommer ut i öppen miljö och/eller det är mega-kaos i spelet så laggar det. inte jättemycket men FÖR mycket. även om det är LAN-server.
så jag fundar på att uppgradera grafikkortet. eftersom jag är går på gymnasiet och har andra pengakrävande hobbys har jag inte råd/lust med att köpa ett grafikkort i Radeon 9800-prisklassen utan letar efter ett billigare alternativ.
jag kan tänka mig att fortsätta köra på minimuminställningar så länge det är spelbart till 110% utan minsta möjliga lagg.
så här är mina frågor:
1. jag har sett nån annons på ett radeon 7000 *med 64mb*. om jag nu har ett 32 mb kort, kommer det radeonkortet göra storskillnad, överhuvudtaget förbättra?
2. har ni kanske någon annan lösning för 1000-2000kr?
(3. Det skulle vara bra om någon direkt kunde säga om jag har ett 32mb eller 64 mb. det är som sagt det kortet som följde med)
jag uppskattar jättemycket all hjälp och alla svar!
MVH Emil