quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
...precis som Absolute-skiten eller vilken reklamradiostation som helst där samma låter spelas H E L A T I D E N tills dom är fullständigt uttjatade hur bra dom än var från början (inte för att jag nånsin har hört en bra låt på en reklamstation, men...).
Ja, reklamradion går ju inte att lyssna på mer än 10 minuter i streck en gång i månaden eller nåt. I min värld är det 99,5 procent P3 som gäller!
Stod faktiskt en kul grej i svenska MacWorld för ett tag sedan, det var ett repotage om P3 Remix som görs på mac. I det programmet, som gick 2 timmar/vecka, så spelades ungefär 1000 låtar på ett år. Vilket är lika mycket som reklamradiostationerna spelar TOTALT på ett år. Säger väl en hel del om den variationsgraden...
(Fast nog kan jag höra bra musik både på en Absolute-skiva eller i reklamradion - så illa är inte dagens populärmusik, finns mycket som jag gillar, men man vill ju ha lite mer än bara det.)
Och visst kan det bli lite enkelspårigt om man bara spelar sina egna favoriter, men då är det bara att slå på random ett tag istället och så upptäcker man låtar man inte visste att man hade...
[ 18 Juli 2002, 15:56: Meddelandet ändrat av: Adrian B ]