Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp!(Explorer)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-01 20:13

Har just köpt mig en Mac och system 9.2.1
var installerat och med det följde Internet Explorer. Problemet är att jag inte får till den svenska texten. Istället för å, ä & ö blir det ?
eller delar av texten försvinner.

Vad göra?

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-01 20:28

Verkar som du har fel Character Encoding inställt.

Gå till meny Redigera/Inställningar. Välj Språk/Typsnitt och ändra till "Western Latin1", spara och stäng.

• Medlem
  • 2002-08-01 20:43

Har gjort det - ingen skillnad!

Hmmm.... kan det vara teckenkonverteringen som strular? Är inte riktigt hundra på detta men du kan ju prova...

Filerna i teckenkonverteringen kan ibland bli korupta.

Testa att ominstallera dom.

Dra de gamla till papperskorgen. Men töm INTE utifall att du gör något fel. Isåfall kan du dra tillbaka dom.

Mvh

/ Johan

• Medlem
  • Boston
  • 2002-08-02 14:13

Tror att det kan vara samma problem som med Office 2001. Det har att göra med att Microsoft ersätter en del av Text Endocing-filerna (Kan inte komma på vad det heter på svenska...) Alla dessa måste vara av samma version (1.6?) för att det ska fungera.

Jag hade ett litet h-vete innan jag lyckades lösa det men det slutade med att jag installerade en ny system mapp och kopierade hela innehållet i Text Encodings-mappen och sedan tog bort den nya system mappen. Finns säkert smidigare sätt att göra det men...

Jag vet att Microsoft hade en artikel om det i sin Knowledge Base men jag lyckades inte hitta den vid en snabb sökning, du kanske har bättre lycka.

/Gurra

Problemet är enkelt att lösa:

1. Lokalisera Teckenkonvertering/Text encoding-mappen i Systemmappen
2. Sortera alla filer i versionsordning
3. Släng alla filer som inte har det senaste versionsnumret av de två nummer du ser (du kommer att ha dubletter på alla filer).

1
Bevaka tråden