Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kameror som fokuserar i taskigt ljus?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tre krav på min nästa kamera: liten, snabb och bra på att fokusera i dåligt ljus. Liten och snabb har vi diskuterat i en tidigare tråd, men de två "heta" kamerorna vi kom fram till (Casio QV-R40 och Minolta G400) verkar, enligt recensenter, inte vara speciellt bra på fokuseringen. Casion har ingen hjälplampa, och G400 har rakt av fått kritik för att inte kunna fokusera i dåligt ljus.
Så nu undrar jag:

- Vilka bra kameror med hjälplampa är värda att titta på?
- Finns det kameror utan lampa som ändå fokuserar snabbt och korrekt?

För vad är det för kul med en kamera som startar på en sekund om man ändå måste tramsa i 15 sekunder för att fokusera?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-19 12:09

Jag håller med! Det enda jag är riktigt missnöjd med på min nuvarande kamera (Fujifilm 4700 från -00 (urgammal...)) är just att den är helkass på fokusering i dåligt ljus. En vanlig partybild (två personer på ca två meters avstånd) blir garanterat så oskarp att den bara är att slänga om jag inte fokuserar manuellt.

Nu har jag börjat titta på Canons Powershot A80 (jag vet, den är inte direkt liten), hoppas kunna testa den lite innan jag köper men alla recensioner ser lovande ut.

jag har en ixus v3 (liten och hyfsat snabb) vars hjälplampa når långt och gör det möjligt med riktigt bra mörkerexponering. kan tänka mig att deras senaste produkter ixus IIis/430/500 är lika bra eller bättre.

Hjälplampor är ju ett viktigt delämne. Så Ixus v3 har bra räckvidd på sin? Var det Sony V1 som också hade det, vill jag minnas? Kanske det är så att man måste ha hjälplampa för att få nån ordning på fokuseringen? (Men hur gör då min Sony-filmkamera som kan fokusera så gott som när som helst?)

• Oregistrerad
  • 2004-03-19 15:04

Jag har en Olympus C-5050 ZOOM, visserligen inte liten men den är jäkligt bra på att fokusera i dåligt ljus . .

1
Bevaka tråden