Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ökar kapaciteten på en laserskrivare med ökat minne?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en hp laserjet 1200 med 8 mb. Det går vad jag förstår att trycka in närmare 500mb. Är det någon som vet om den skriver ut snyggare och bättre bilder med utökat minne? En bild kan tex vara 30 mb stor och om skrivaren har 8 saknas ju 22 mb, för den buffrar innan den börjar trycka. Finns det någon som vet hur det ligger till? Och om det är bra med mera minne, var kan man köpa detta billigt?

Ursprungligen av Strulla:

Jag har köpt en hp laserjet 1200 med 8 mb. Det går vad jag förstår att trycka in närmare 500mb. Är det någon som vet om den skriver ut snyggare och bättre bilder med utökat minne? En bild kan tex vara 30 mb stor och om skrivaren har 8 saknas ju 22 mb, för den buffrar innan den börjar trycka. Finns det någon som vet hur det ligger till? Och om det är bra med mera minne, var kan man köpa detta billigt?

Det går definitivt fortare med mer minne. Alltså vad gäller processoringen av utskriften i skrivaren och speciellt om utskriften innehåller mycket grafik.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-05 22:20

Stoppar du in mer minne så blir utskrifter som är minneskrävande (stora bilder) mycket snabbare. Men den skriver inte ut bättre på något vis.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-05 22:24
Ursprungligen av Strulla:

Jag har köpt en hp laserjet 1200 med 8 mb. Det går vad jag förstår att trycka in närmare 500mb. Är det någon som vet om den skriver ut snyggare och bättre bilder med utökat minne? En bild kan tex vara 30 mb stor och om skrivaren har 8 saknas ju 22 mb, för den buffrar innan den börjar trycka. Finns det någon som vet hur det ligger till? Och om det är bra med mera minne, var kan man köpa detta billigt?

Det går fortare framförallt, men beroende på vilken skrivare du har kan du också få snyggare utskrifter. Det är dock inte fallet med LJ1200. Har du för litet med minne måste skrivaren del-rippa och stoppa undan det färdiga datat i minnet. En del går alltså till rip-buffer och en del till buffer för den färdiga sidan (bitmappen för lasern).
En viktig detalj detalj för att få så bra utskrifter som möjligt från layoutprogram är att att skriva ut i Gråskala, istället för RGB eller CMYK. Det fungerar naturligtvis, men tar en förbaskat lång tid i rippen och ger skenbart sämre tonomfång.

1
Bevaka tråden