Mera erfarenheter:
Jag bytte till en 4,5 meter FW-kabel för att kunna ha powerbooken på soffbordet när jag kollar tv, men det funkade inte alls. EyeTV:n orkar inte ta in signalerna från min digitalbox med så lång sladd. Så nu kör jag med extra lång kabel mellan digitalboxen och EyeTV i stället.
Har fortfarande inte fått s-video-inputen att funka, vilket är synd då digital-tv-bilden borde bli ytterligare en bit bättre än när jag kopplar scart->komposit. Men, ändå: mina Boxer-kanaler återges verkligen otroligt bra av EyeTV:n, och inspelade program tappar nästan ingenting i kvalitet.
Att bränna till SVCD eller DVD är en barnlek med Toast 6 Titanium. Bara att konvertera till QT med ett klick och sen dra till Toast.
Att pausa direktsänd tv, hoppa över reklam eller hoppa bakåt i live-tv funkar också utmärkt. Är grymt imponerad av gränssnittet, känns verkligen Mac-värdigt raktigenom.
Efter att ha testat ett otal tv-korts-lösningar till PC sitter man plötsligt här med den bästa tv-i-dator-med-hårddiskinspelning man nånsin sett - och den finns enbart för Mac!
Ska försöka hinna lägga in en filmsnutt här under helgen.