Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leave the Lights On (spelpaket) nåt å ha???

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!

Jag funderar på att köpa spelpaketet leave the lights on. Det är Alice, Undying och Bloodrayne i ett paket för 299:- . Jag har alltså inte spelat något av dessa spel. Och undrar nu om någon av er har erfarenheter. Jag har såklart kollat på spelens hemsidor, men där är det ju bara reklam. Screenshots ser ju lite sunkiga ut, men storysarna verkar ju coola.

Grejer är att jag vill ha lite spelunderhållning för en rimlig peng. Har inte spelat så många spel, men är stort fan av Deus Ex, Civilization och Star/Warcraft, men tycker att Quake är skittrist.

Nån som har lite input att komma med?

mvh Gleisner

Undying har en cool story som de lyckas förmedla på ett hyffsat sätt. Jag har svårt för att bli skrämd av dataspel (har spelat flera "skräck"-titlar på Playstation 2) och Undying är inget undantag. Håller med om att grafiken inte är på topp men å andra sidan är Undying inte ett spel som handlar om grafik utan om "känsla"

Alice, Undying och Bloodrayne i ett paket för 299kr?! Helt klart värt pengarna enligt mig. American McGee's Alice är en mysko version av Alice i Underlandet-storyn (med lite icke-barnvänliga tillägg osv). Bara Undying är värt dom där 299kronorna tycker jag iaf. BloodRayne är väl mest för actiondåren dock, man är en halvvampyr som springer runt och dödar nazister som håller på med att återuppväcka någon demon eller något liknande (rätt vanligt i spel där Nazisterna figurerar, dom håller på med att leta fram ockulta artefakter och så vidare) och diverse monster, spelet är riktigt blodigt så om man gillar blodiga spel är det något att titta på, annars kan det vara lite för magstarkt.

Tack för info! Jag slår till! Du Lister, jag antar att du inte hör till kategorin som ogillar magstarka spel, med tanke på din avatar...

mvh Gleisner

Hehe, du har helt rätt
Lycka till med spelandet.

"Leave the lights on" har jag sneglat på, men med tanke på att jag oftast spelar med små barn som åskådare låter det inte helt rätt.

Apropå spelpaket: Jag köpte "Ten for X"-paketet, men det var sådär. Bugdom 2 och Cro-Mag Rally samt en bunt mer eller mindre tvivelaktiga spel varav flera inte över huvud taget fungerade på Panther! Bugdom 2 är i alla fall en hit hos barnen, men det är lite för få nivåer för att riktigt vara värt pengarna.

Har tyvärr bara spelat Bloodrayne utav av dom där, och det är faktiskt helt ok om man orkar ta sig förbi den första halvtimmen i missisipi, för den är rent ut sagt riktigt drygt.
Stundtals kan Bloodrayne kännas lite repetivt, men det kanske mest för att man genom spelet lösgör flera kroppsdelar från mängder med nazikroppar än vad som mänskligt fattbart Men får under spelets gång även en del nya roliga "abilities", såsom tex slowmo effekten (ala matrix) så helt repetivt blir det dock inte. Men mycket till story hittar man egentligen inte utan det handlar mest om att filéera med knivarna..

Men, jag skulle nog inte påstå att det är ett barnvänligt spel direkt..

Har köpt, installerat och spelat lite nu och kan säga såhär.

Alice är kul och annorlunda spel med jättebra känsla.

Bloodrayne vete fan om jag orkar spela över huvud taget. Det verkar ganska hjärndött, men skall försöka ta mig förbi mississippi, eftersom Lister säger att det blir bättre då. Hoppas det!

Undying verkar vara jävligt svårt, men jättefin spelkänsla. Så summa summarum av kardemumman. Jag tror att det var rätt billigt med 300 spänn för två jättebra spel.
¨

BloodRayne bör man uppdatera om man vill kunna byta upplösning osv, tyvärr var portningen till mac väldigt hafsigt gjord, många har klagat på att den saknar massvis med funktioner (för inställning av upplösning etc) som finns på pc-versionen. Tydligen så portades macversionen rätt snabbt från konsoll-versionen så därför var spelet låst i 640x480. Dock har det släppts en patch som fixar det problemet iallafall. Den patchen hittar du här

Spelar som sagt Alice just nu, som är ett skitbra spel. Men, jag lyckas inte hitta en skärmupplösning som fyller ut min pb widescreen. Kör just nu på 1024x768 och när jag försöker ändra till nästa steg får jag ett sånt där "plonk"-ljud, så ställer sig spelet i nåt slags default-läge typ 640x480. Max vad jag kan få är alltså 1024x768. Varför är det så??? (sitter på pb 1ghz /768mbram/64mb v-ram) så varför är det såhär?

1
Bevaka tråden