Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt pajade efter senaste säkerhets uppdateringen!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-04 14:45

Uppdaterade OS X 10.3.3 med senaste säkerhetsuppaderingen & allt blev verkligen knas!

Kan inte ens skriva detta inlägg ordenligt, safari krashar hela tiden! Har nu en lång och tråkigt ominstallation av OSX frammför mig, see you soon...

Kolla här bara:

• Oregistrerad
  • 2004-05-04 15:06

Jo, det är väl som vanligt...

Undvik "haxiga" tillägg i samband med installationer i systemet.
Kolla behörigheterna innan.
kolla behörigheterna efter.

Med dom tre enkla reglerna har jag - peppar peppar - aldrig haft problem.
Har haft problem när jag slarvat med punkt två och tre...

Jag har också spenderat dan med att installera om OSX. Det räckte inte att köra archive and install till 10.3.0, då kvarstod problemen. Utan jag var tvungen att radera o starta från botten. Rättigheterna var ok och det enda var att jag hade program igång medan jag körde uppdatern. De program som strulade var nog de jag hade igång= mail, ical, safari, programinställningar (naturligtvis) och adressboken.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-04 17:42

Phuuu!!!!

Då var man i alla fall klar med systemet & de vicktigaste appen.

Riktigt skumt och sjukt blev allt, kolla på klockan tillexempel.
Eller dialog rutan när jag försökte stänga av datorn.

Ärligt talat. Ska man behöva acceptera sån här skit eller..? Jag har precis samma problem. Mail är helt värdelöst nu, kraschar HELA tiden. Jag trodde att en av poängerna med OS X var att det INTE skulle krascha. Hur sjutton kan Apple släppa en sån här uppdatering.

Själv har jag abslut inte tid och möjlighet att göra någon ominstallation av systemet. Och jag måste ha ett mailprogram. Blir till att installera Microsofts progra nu.. Fy fan...

Är det någon som har något bra tis på hur man kan lösa det här, för jag gillade Mail, så länge det varade.

Arrgghh!! jag blir så jävla förb"&%## !!

Vänligen, Jens

Ursprungligen av jensohlsson:

Själv har jag abslut inte tid och möjlighet att göra någon ominstallation av systemet. Och jag måste ha ett mailprogram. Blir till att installera Microsofts progra nu.. Fy fan...

Ett tips kan ju vara att skapa ett helt nytt användarkonto bara för att testa om problemen uppstår för alla användare eller bara under ditt konto. Om det bara gäller ditt konto behöver du inte ta till så drastiska åtgärder som en ominstallation, utan då beror felet som regel på att något inte är som det ska i biblioteksmappen i din hemkatalog.

hmm... jo. Och det verkar fungera.

Jag har följande problem med mitt användarkonto:

1. Mail, Safari, Post-It-lapparna och lite andra program slutar svara när jag strtar dem. Det avhjälps genom att man loggar ut och loggar in igen.

2. Typsnitten laddas inte in. Det avhjälps genom en omstart av burken.

3. Det här jävla Mail-problemet, som beskrevs ovan.

Och jo, visst verkar problemet liga någonstans i min hemkatalog. Och någonstans tror jag att det är ett typsnitt som spökar. Finns det något vettigt proogram som letar reda på trasiga typsnitt åt en? Och slutligen är ddet ju nästan likajobbigt att sätta upp en ny profil också. Allt måste läggas tillbaka, filer, mapar allt. Bildskärm ska synkas igen, gamla brev ska importeras till den nya profilen, m.m.

/Jens

1
Bevaka tråden