Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa via blåtand och GPRS och PowerBook

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag trodde nog jag skulle hitta en tråd om det här ämnet om jag letade, men det gjorde jag inte. Så;

Hur ska jag bete mig för att kunna använda mobiltelefonens (SonyEricsson P900) GPRS-uppkoppling via blåtand förr min PowerBook? Jag vill kunna svara på mejl i laptopen när jag är ute och seglar..

Visst vet någon? Finns det redan en tråd om detta (som jag inte hittar)?

Artiga och tacksamma hälsningar så länge.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-07-12 00:47

Kolla denna tråd så skall du nog kunna lösa det hela.

Gäller visserligen t68i men principen är ju samma.

• Medlem
  • International user
  • 2004-07-12 19:16

Kolla på http://www.tombow.se/articles/macp900gprs.do

P900 är knepig jämfört med de andra telefonerna. Framför allt är principen inte densamma för P900 som för T68i.

P900 med GPRS

Ursprungligen av Goldbeach:

Jag trodde nog jag skulle hitta en tråd om det här ämnet om jag letade, men det gjorde jag inte. Så;

Hur ska jag bete mig för att kunna använda mobiltelefonens (SonyEricsson P900) GPRS-uppkoppling via blåtand förr min PowerBook? Jag vill kunna svara på mejl i laptopen när jag är ute och seglar..

Visst vet någon? Finns det redan en tråd om detta (som jag inte hittar)?

Artiga och tacksamma hälsningar så länge.

Hej, jag har en P900 och det är riktig huvudvärk att få det att fungera via GPRS. Till slut gav jag upp och köpte ett program som heter "Mobile High Speed" som gör alla inställningarna åt en, och sedan dess har det funkat i stort sett perfekt (när jag väl lärt mig var fallgroparna ligger, tex att man måste para om telefonen ibland etc).

Testa det programmet. Kostar en slant men löser ditt problem!

mvh / Heimdall

1
Bevaka tråden