Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar Backup egentligen?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis använt Backup som jag fått från mitt .Mac-medlemskap och gjort en total backup av en av mina hårddiskar. Verkar funkat finfint, men jag undrar vart filerna har tagit vägen. Det ända som jag ser på min hårddisk är en fil som heter xxx.backup, men den är bara 1.2 Gig stor. Hela min backup är på 140 Gig. Tillgängligt utrymme har minskat med angivet belopp, men jag undrar hur Backup lagrar mina filer!

/Jont Olof

Backup bygger ett "paket" med filer och kataloger i samma struktur som din hemkatalog, plus eventuella andra saker utanför hemkatalogen. Den gör backup borde vara större än 1,2 GB låter det som; kontrollera att allt du förväntat dig ska kopieras genom att kolla i loggen, eller högerklicka (ctrl-klicka) på "paketet", välj "Show Package Contents" (motsv) och undersök handgripligen vad som kom med.

Jag har för mig Backup använder ditto + cron för att åstadkomma sin magi, tillammans med lite äppleklister för att paketera backupen snyggt.

Det var ungefär så jag trodde att det skulle funka, och mycket riktigt! När jag återanslöt disken så visade info om .backup-filen att den var rätt storlek.

Tack!

1
Bevaka tråden