Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag ska byta till ny Powerbook och ska flytta över mitt iTunes-bibliotek. Men förra gången jag gjorde det försvann all info om antal spelningar och sånt. Det vill jag inte vara med om igen. Var ligger denna info, och hur får man med den?
Jag ska byta till ny Powerbook och ska flytta över mitt iTunes-bibliotek. Men förra gången jag gjorde det försvann all info om antal spelningar och sånt. Det vill jag inte vara med om igen. Var ligger denna info, och hur får man med den?
Sitter man på en windowsburk så ligger filerna i iTunes-foldern (låter du iTunes sortera din musik ligger den alltså bland alla artist-folders). De filer som har information om ditt bibliotek (inklusive ratings med mera) heter iTunes 4 Music Library.itl och iTunes 4 Music Library.xml på pc. Enklast är att säkerhetskopiera hela iTunes mappen "på ett bra ställe" och sen kopiera över dessa filer till den nya datorn.
Detta är ju hur man gör på PC som sagt men förmodligen så skiljer tillvägagångssättet sig inte nämnvärt.
Låt säga jag kopierar låtar från dator 1 till dator 2. När jag sedan spelar upp dem på dator 2 första gången så måste jag skriva in mitt lösenord för tillåta dator 2 att spela upp låtarna.
Om nu dator 1 skulle gå sönder, finns det någon möjlighet att deaktorisera dator 1 så att jag fortfarande kan kopiera över låtarna till två andra datorer (dator 3 & 4)? För tre datorer är väl det som iTMS och Apple tillåter?