Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DHCP OSX Server -> Client

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 10:00

Vi har ett irriternade problem på en PowerBook på jobbet. Problemet är att denna INTE får ett IP vid uppstart som den borde ofta. Om man efter uppstart gå in och manuellt byter mellan lite nätverkverksinställningar så får den det. Konstigt nog… 

Alla maskiner är kopplade till en G4/OSX-server. Alla maskiner kopplar upp sig bra mot allting utom en maskin. Detta är en av 4-5 PowerBöcker som används (och som också kopplas till och från nätet lite titt som tätt).

Vet någon var problemet kan ligga någonstans? Vi har flera PowerBöcker av exakt samma modell/konfiguration som fungerar utan problem…

Servern kör OSX10.1.5, klienten kör MacOSX 10.2.1

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2002-10-22 12:56

behöver inte vara mjukvara kan vara en dålig kabel ethernet utgång...

kan firmware ha något med det att göra är den uppgraderad?

Har du tillräckligt många Ip-addresser. från DHCP servern (så alla inte är upptagna)?

kanske någon hjålp....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-22 16:05

• "Behöver inte vara mjukvara kan vara en dålig kabel ethernet utgång..."

Dålig kabel… hummm… låter konstigt då jag ALLTID får ett IP när jag byter setting å sedan byter tebax…

Dålig ethernet utgång… humm… se ovannämnda

• "kan firmware ha något med det att göra är den uppgraderad?"

Firmware… får kolla det… Kör en PowerBook G4/667:a av vår 2002-modell (ej med Radeon 32MB mobility).

• "Har du tillräckligt många Ip-addresser från DHCP servern (så alla inte är upptagna)?

Hur vet jag detta?

Tack för alla synpunkter!

[ 22 Oktober 2002, 16:06: Meddelandet ändrat av: Erik.dv ]

1
Bevaka tråden