Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna bootskiva

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-09-09 00:46

jag har inte lyckats bränna en skiva i Toast tianium 6.07 som är bootbar, varken i OSX eller 9,an.. i gamla Toast för hundra år sedan fick man klicka i en ruta för att skivan skulle bli bootbar, men nån sådan hittar jag inte…

jag har gjort ett bootbart osx system system (<-länk).. Starskivan visar den som en bootbar CD (obs annan ikon då) och skivverktyg säger att den är "startbar" men likt förbannat så hoppar den förbi skivan i starten vare sig jag väljer startskive eller startar med hålla nere "c"..

hittar dock följande i Toast hjälpfil "You cannot make a bootable Mac Volume disc"

det hoppas jag bara gäller toast..

Kan jag bränna en botbar skiva i nått annat program? eller finns det något "workaround"

Skivverktyg funkar, om nu din image är bootbar.

• Medlem
  • 2004-09-09 02:12
Ursprungligen av ill_chrill:

Skivverktyg funkar, om nu din image är bootbar.

det gjorde susen, tack…

• Oregistrerad
  • 2004-09-09 01:14

det kanske inte hjälper men de enda ggrna jag inte fått en skiva att boota (skivan bränd i de flesta versioner av toast( är när cd-spelaren inte fixar det eller när det varit ngt fel på imagen jag bränner ut...
Så jag förstår inte riktigt varför de skriver att det inte går...

Du kan alltid testa att ta hem det lilla programmet BootCD.

• Medlem
  • 2004-09-09 02:13
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Du kan alltid testa att ta hem det lilla programmet BootCD.

Ursprungligen av sugplopp:

Jag har lyckats med programmet bootx. Har du provat att hålla ned alt-tangenten under uppstart? Då har du möjligheten att välja vilken av bootbara skivor du ska starta upp från.

Skall kolla dom proggen, tack

Jag har lyckats med programmet bootx. Har du provat att hålla ned alt-tangenten under uppstart? Då har du möjligheten att välja vilken av bootbara skivor du ska starta upp från.

1
Bevaka tråden