Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isync, Palm och synkningsproblem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-09-09 08:15

Hej,
synkade precis min Palm Tungsten T med min Imac 17" och när jag nu tittar i kalendern så verkar det som om datorhärket skrivit över kalendern i handdatorn med det som fanns i datorn sedan senaste synkningen, vilket var någon gång i juni. Alltså, allt jag skrivit in sedan dess är borta. Katastrof. Jag synkade som vanligt, tryckte på "sync"-knappen i Isync och sedan på synk-knappen i vaggan. Klickade ”OK” i någon dialogruta i hastigheten under synkningens gång, vilket jag väl antagligen inte skulle ha gjort. Handdatorn bad mig resetta den (mjuk reset) efter synkningen, vilket jag gjorde (hade inget val).

Mycket märkligt, har aldrig haft något problem tidigare. Någon som kan tänka sig vad jag gjort för fel, och är det möjligt att få tillbaka alla uppgifter på något sätt?

• Oregistrerad
  • 2004-09-10 12:53

Varje gång, en 'säkerhetskopia' är sparat på datorn, och med den skulle det vara möjligt att återställa överskrivna filer.. i iSync-menu kan man "gå tillbaka till sista säkerhetskopia" (Sorry, har allt på tyska, vet inte hur det heter i svenska versionen) Funkade hos mig en gång..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-10 19:51

Återgå till säkerheteskopia, ligger i redigera-menyn.

1
Bevaka tråden