Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MPEG1 & MPEG2 output i FCP4 ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-21 13:39

Vad rekommenderas dar for proffs DVD produktion ? Finns det nagra bra hardvaru-kort till FCP4 ?

// kimmo

• Medlem
  • 2004-09-21 14:48
Ursprungligen av kimmo:

Vad rekommenderas dar for proffs DVD produktion ? Finns det nagra bra hardvaru-kort till FCP4 ?

// kimmo

JVC DMR 10 eller 20 och 30

Anslut bara FireWire kabeln mellan brännaren och datorn.. brännaren identifierar sig som en kamera, sedan är det bara att bränna ut från FCP eller DVD studio pro.. grymm kvalité blir det också eftersom DMR-brännarna bränner med VBR, temporal noice reduction och har en TBC (Time Base Corrector) ..

Skall du köra mjukvara är BitVice MPG2 encoder från svenska Innobits det bästa valet..

http://www.innobits.se/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-21 15:18
Ursprungligen av nixon:

JVC DMR 10 eller 20 och 30

Anslut bara FireWire kabeln mellan brännaren och datorn.. brännaren identifierar sig som en kamera, sedan är det bara att bränna ut från FCP eller DVD studio pro.. grymm kvalité blir det också eftersom DMR-brännarna bränner med VBR, temporal noice reduction och har en TBC (Time Base Corrector) ..

Skall du köra mjukvara är BitVice MPG2 encoder från svenska Innobits det bästa valet..

http://www.innobits.se/

Intressant. Men ger detta verkligen kvalitet som haller for komersiella DVD produktioner?

• Medlem
  • 2004-09-21 15:39
Ursprungligen av kimmo:

Intressant. Men ger detta verkligen kvalitet som haller for komersiella DVD produktioner?

JVC DMR-serien är den bästa DVD-brännaren på marknaden.. den ger aphög kvalité.. kanske inte tillräckligt för referensskivor.. Bitvice används ofta i kommersiella DVD produktioner, framförallt när det här höga kvalitéskrav.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 07:55

Har du nan bra URL till JVC DMR series, jag kan inte hitta info nagonstans...? Hur ar det med hastighet samt om man endast vill ha output till fil? Jag behover exportera till MPEG-1 ocksa, men det gar sakert att fa ut direkt fran FCP4 ?

Ursprungligen av kimmo:

Har du nan bra URL till JVC DMR series, jag kan inte hitta info nagonstans...? Hur ar det med hastighet samt om man endast vill ha output till fil? Jag behover exportera till MPEG-1 ocksa, men det gar sakert att fa ut direkt fran FCP4 ?

Om du skall koda till MPEG1, så tycker jag just nu det bästa valet är Sorenson Squeeze 4. Även om det är mjukvarubaserat, så går det hyfsat snabbt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-22 08:49
  • Medlem
  • 2004-09-23 01:19
Ursprungligen av kimmo:

Jepp.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-23 07:12
Ursprungligen av kimmo:

Hur jamfor sig JVC'n med detta hardvarukort, MPEGator4:

http://www.darvision.com/mpegator4/index.shtml

Jag letar efter ett liknande kort som fungerar pa Mac och FCP4HD, vad rekommenderas
dar?

1
Bevaka tråden