Varför kan inte jag det? Jag ser dem korrekt när jag skriver svaret med när svaret är "registrerat" blir det bara ett frågetecken.
Hehe, hemligt!
Närå... Man måste kunna tricket bara. Eftersom 99mac är kodad i Latin1 måste man använda HTML-enheter för att tecknen ska kunna visas. Hade UTF-8 använts istället så hade man kunnat skriva direkt.
Man kan ange tecknen på två sätt; antingen som decimalkod eller hexadecimal kod. Om du plockar upp Teckenpaletten och väljer Visa -> Unicode och sedan skrollar ner till »Alphabetic presentation form«. Där ligger f-ligaturerna. Markera en av dem och håll muspekaren stilla ovanför. Nu får du upp en gul ruta där det står
[FONT="Courier New"]Unicode: FB00
UTF8:EF AC 80[/FONT]
För att skriva koden för ligaturen ff skriver du då räkna om hex FB00 till decimalt (sidan använder inte UTF-8 så då måste det anges decimalt). Använd valfri metod att räkna om, men en bra omräkningssida finns här.
Det borde gå att använda OSX Kalkylator också, men hex -> decimal har jag inte förstått hur man fixar. Decimal -> hex går bra, men det är vi inte betjänt av just nu.
Sen skriver man på samma sätt som andra HTML-enheter:
ff
Jag har skrivit en liten notis om att koda unicodetecken i HTML på min sajt.