Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en NV-GS11 som fungerar fint till PC:n via firewire. Men när jag pluggar in den i min iBook G4 med Panther händer absolut ingenting. Inga program hittar kameran. Är den inkompatibel med Panther, eller gör jag något fel?
Hej. har samma modell som du. Och det fungerar med Imovie. Starta Imovie koppla kameran direct i firewireuttaget på datorn starta uppspelning i kameran så skall Imovie importera din film. Prova dig fram läs i manualen om överföring via usb. Lycka till
Har en NV-GS11 som fungerar fint till PC:n via firewire. Men när jag pluggar in den i min iBook G4 med Panther händer absolut ingenting. Inga program hittar kameran. Är den inkompatibel med Panther, eller gör jag något fel?
NV-GS11 funkar fint med Panther. Men det är endast Firewire som funkar. Du kommer åt filmen i iMovie.
Har testat med både Avid Free DV och iMovie och båda påstår att det inte kommer någon signal från kameran. Fungerar dock utmärkt till PC:n med Sony Vegas. Pratade med nån på Macoteket som sa att DV-kameror som saknar DV-in fungerar dåligt med mac. Är du säker på att det är en NV-GS11 utan DV-in, som du har? Kan det vara fel FW-kabel jag har (trodde bara det fanns en typ och det fungerar ju med PC:n)? Väldigt trist om kameran inte fungerar alls till mac.