Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laggar AP Express?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-04 23:11

Om man väljer att spela upp musik i flera rum med olika förstärkare+högtalare sammankopplade med Airport Express vill man ju inte att det ska "eka". Blir det nån sån fördröjning med ett nätverk i 802.11b?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 23:50

Går det öht att skicka ljud från iTunes till flera expresser parallellt?

Rent tekniskt borde det inte finnas några hinder, men som jag har förstått det så kan man i iTunes bara välja _en_ express i taget. Irriterande om det nu är så, det vore kalas att skicka musiken till alla rum när man har fest etc.

  • Medlem
  • 2004-10-04 23:54

jag behöver inte skicka ljud med APE till flera rum. I ena rummet går det med kabel från ljudkortet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-05 00:01

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror att det är antingen eller även på den punkten, dvs att det inte går att skicka ljudet både till AP Express _och_ det interna ljudkortet samtidigt.

Jag har för mig att Airtunes lägger till en liten latency
Har läst detta någonstans men kan inte hitta var just nu!

  • Medlem
  • 2004-10-05 00:14
Ursprungligen av tei:

Rätta mig gärna om jag har fel, men jag tror att det är antingen eller även på den punkten, dvs att det inte går att skicka ljudet både till AP Express _och_ det interna ljudkortet samtidigt.

Hm. Även om jag har ett extern usb-kort (iMic)?

Det blir en liten fördröjning i ljudet. Skulle tro att den kommer av omkodningen till och från Apple lossless.

Ursprungligen av ohennig:

Det blir en liten fördröjning i ljudet. Skulle tro att den kommer av omkodningen till och från Apple lossless.

Precis så är det...

Ursprungligen av ohennig:

Det blir en liten fördröjning i ljudet. Skulle tro att den kommer av omkodningen till och från Apple lossless.

Krypteringen och dekrypteringen gör nog sitt till oxå (för visst krypteras väl trafiken?).

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-10-11 23:11

Trafiken krypteras ja.

1
Bevaka tråden