Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

D-Link tjaffs.. Blir galeen!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena
har en d-link 624+ wifi router..

Men den håller på att disconnecta titt som tätt. Ibland efter fem minuter ibland efter 20 ibland efter...

Vad kan det vara?

Väldigt jobbigt problem!

Kan vara strömadaptern som är knas, men det kan också vara fel på routern, eller om du har tur, ett firmware-problem.

Det här är inte sant!

fick en ny router för min gammla ej fungerade alls. och nu det här!?!

Helt sjukt!

Börjar tröttna på datorer och hardware! Först min iBook som dör hela jävla tiden, nu förhoppningsvis fixad så börjar router fit**n att hålla på! Fattar inte!?!? Hur fan kan man ha så jäv**a otur!?!?

GAAHHHH!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 01:01

Vad får datorn för IP-adress när uppkopplingen bryts? Får du en 169.254.x.x-adress?
Jag har en Dlink 604 och en 624+, båda två kopplar också plötsligt ner. Men bara när jag kör med OSX, med OS9 funkar det som det ska.
Se även denna diskussion http://99mac.se/forum/showthread.php?t=51965&page=1

Ursprungligen av MarMan Hollow:

Tjena
har en d-link 624+ wifi router..
Men den håller på att disconnecta titt som tätt. Ibland efter fem minuter ibland efter 20 ibland efter...
Vad kan det vara?
Väldigt jobbigt problem!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 10:03

Prova att uppdatera firmware. En polare hade samma problem, han bytte dator, ISP och nätverkskort utan resultat. Men så hittade han en nyare firmware som fixade biffen.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 10:37

Firmware dator?
Firmware router?
Vilket firmware?

Ursprungligen av Mr.Kongo:

Prova att uppdatera firmware. En polare hade samma problem, han bytte dator, ISP och nätverkskort utan resultat. Men så hittade han en nyare firmware som fixade biffen.

precis, det borde göra susen. annars kan du kanske hoppas på att du har kvittot kvar.

Firmwaren på routern.

J.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 02:10

Hjälpte. Tack!

Ursprungligen av Jonathan:

Firmwaren på routern.

1
Bevaka tråden