Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10GB iPod, men 12GB musik.. hur göra?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 21:59

Finns det på nåt sett man kan göra för att få itunes att bara synka vissa delar av musiken man har i iTunes?

Har som sagt en 10GB iPod, men mer musik. Och vill ha all musik tillgänglig iTunes när jag lyssnar via den.

//André

Om du lägger den musik du vill ha på podden i en speciell spellista och synkar med den ska det nog gå bra.

• Oregistrerad
  • 2004-10-17 22:16

Men hur funkar det?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-18 00:00

Anslut iPoden. Öppna iTunes. Markera iPoden i listan. Klicka på Inställningsknappen (nedre högra hörnet på iTunes). Stäng av autosynkning och kryssa för de playlists du vill ska synkas eller välj alternativet att du själv vill styra vilka låtar som finns där.

Jag är inte säker på att synkning av enskilda spellistor fungerar med de första generationernas iPod (eller så har jag bara missat det).

Ursprungligen av Adrian B:

Jag är inte säker på att synkning av enskilda spellistor fungerar med de första generationernas iPod (eller så har jag bara missat det).

Jo, det fungerar bra att synkronisera enskilda spellistor med dom också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 12:59

Man behöver inte ens bestämma sig aktivt för vilken musik som ska synkas till poden, det är bara att göra en spellista med all musik och begränsa den till 10GB, sorterat efter t ex "minst nyligen spelat". Voilà, automatisk uppfräschning av poden.

• Oregistrerad
  • 2004-10-18 12:59

Kan man synka valda spår också, eller funkar det bara med spellistor?

1
Bevaka tråden