Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur kolla mail från yahoo med mailprog. på ibooken

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 18:18

jo, som rubriken säger. Jag har försökt använda min yahoo.com-mailadress med mailprogrammet som hänger med ibooken, men jag lyckas inte. När programmet försöker logga upp på yahoo.com säger den att det är fel på antingen anv.namn eller lösenord.
Men det är det inte.

När jag går in o läser om detta på yahoo.com försäkrar dom att man kan använda program såsom outlook, express osv. genom att använda inställningar i mailboxen "online". Men de inställningsalternativen finner jag inte i min mailbox...

Någon som stött på liknande problem...?

/C

  • Avstängd
  • International user
  • 2004-10-21 18:27

På yahoo måste man kryssa i en ruta att man vill ha tillgång till POP3 funktionen. Har du gjort det?

Annars kan du ju upplysa oss om vilken typ av mailprogram du använder och vilken versikon av densamma det är. Så får vi ta det därifrån.

/Mattias

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 18:35

jo

joo, den info jag kikat på säger att man måste ha "yahoo levererar", och det har jag. Men precis nu hittade jag några rader om att Yahoo börjar ta ut en avgift på 19.95 dollars för pop-servicen...

har du Yahoo o det funkar (utan att det kostar)?
Var någonstans ska man klicka i denna pop3-grej då? jag får inte upp ngt sådant alternativ i mailinställningarna...

o när jag testar att logga in från mitt mailprogram så nekas jag access till mitt yahoo-konto...

/C

  • Oregistrerad
  • 2004-10-21 18:45

Yahoo skriver ju olika saker på olika ställen i sin hjälp-avdelning. På ett ställe står det att det är gratis, på ett ställe står det att det kostar ... kanske dags att byta till mac.se?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 15:44
Ursprungligen av chris777:

Yahoo skriver ju olika saker på olika ställen i sin hjälp-avdelning. På ett ställe står det att det är gratis, på ett ställe står det att det kostar ... kanske dags att byta till mac.se?

Jag har ett gratis 100Mb mailkonto hos yahoo som jag kommer åt via POP3 i Mail på Mac:en... Och ja, yahoo levererar måste man ha. När man registreras sig för ett svenskt konto får man 6Mb. Om man sedan ändrar språk till engelska blir man uppgraderad till 100Mb. Jag sitter inte vid Mac:en nu så jag kan inte ge precisa inställningar, men jag har inte för mig att det något speciellt. Jag tror möjligen att jag har på kryptering...

mvh
Asker

  • Oregistrerad
  • 2004-10-22 16:07

åhh

intressant. I hjälp-avdelningen på yahoo står det att man ska ha yahoo-levererar, vilket jag har. Och då ska man kunna ändra inställningar inne i "mailinställningar"-menyn när man är inloggad på yahoo.
Men jag har inga sådana alternativ i mina inställningar...

/C

Rekomenderar mac.se

1
Bevaka tråden