Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB12 världens bullrigaste powerbook?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fläkten i min PB12 går bannemig jämt. Det är otroligt irriterande, i synnerhet med tanke på att datorn inte gör så värst mycket egentligen. Det räcker med att ha Safari, Mail och iChat igång så börjar fläkten surra.

Är det fler som har detta problem? Jag har en Rev.A-modell av PB12:an med 640MB minne och 867MHz G4.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-10-27 18:41
Ursprungligen av Joacim Melin:

Fläkten i min PB12 går bannemig jämt. Det är otroligt irriterande, i synnerhet med tanke på att datorn inte gör så värst mycket egentligen. Det räcker med att ha Safari, Mail och iChat igång så börjar fläkten surra.

Är det fler som har detta problem? Jag har en Rev.A-modell av PB12:an med 640MB minne och 867MHz G4.

Hade gen a innan och upplevde den som mer surrig an den nya 1.33ghz jag har nu. Sedan later flakten mindre nar den val gar pa 1.33:an. Jag har 768mb minne.

Jag har oxå en Rev.A PB12":a och upplever att fläkten går igång rätt fort om jag har den i knäet eller på ett annat varmt underlag (kudde, täcke m.m.). Dock låter inte fläkten så mkt att jag störs av det men det kan ju bero på att TV är på eller nånting sånt.

Har jag den på ett bord startar knappt fläkten om jag inte gör nånting riktigt krävande som spelar warcraft3 eller liknande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-27 19:19

Jag har grafer i menyraden som visar processoranvändning och temperatur. Kolla vilken process som äter upp verksamheten. Spelar jag eller kör en emulator går processorn i max och blir således varm upp till 62 grader. Surfar jag ligger processorn på cirka 10%.

1
Bevaka tråden