Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia släpper fasta abbonemanget? vad händer med bredbandet osv?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-31 18:33

kanske inte rätt forum men vet inte vart jag skulle posta det annars.

jag har hört rykten om att telia tvingas släppa sitt monopol på fasta abbonemang över telenätet, vilket gör att man kan skippa dom helt å hållet och skaffa tex, glocalnet på abbonemanget istället. Nån som vet mer, och om det har kommit nå priser från olika operatörer eller liknande? vet att glocalnet har sagt att dom kommer ta 105:- i fast avgift, men tänkte på mer utförlig lista.

och nån som vet om det här kommer inverka nånting på bredbandet? och på telefonnummren?
för om man tänkerbredband, om jag har ett telia 8mbit anslutet till mitt telenummer som jag har hos telia, och byter fast telefonabbonemang till säg, tele2. får jag behålla mitt telia adsl eller måste jag flytta med det och om jag får behålla det, måste jag då flytta över det till ett nytt telenummer eller hur funkar det?

Det verkar minsann så - fick erbjudande av Universal Telecom att överlåta abbonemanget på dom - de skulle fortfarande erbjuda nummerpresentation, AXE tjänster etc...

Rix Telecom har med tjänsten att du kan få allt hos dom så man slipper telia. Tror du får byta ISP.

1
Bevaka tråden