Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spontan shutdown?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min kära PowermacG4 har på senare tid fått för sig att helt spontant, utan förvarning stänga av sig då och då..har inte lyckats komma ihåg om jag kör nåt särskilt program eller är uppkopplad dom ggrna, men det är alltid då jag inte ens sitter vid datorn....tror jag iaf...

nån som har nån aning? händer inte så hemskt ofta, men tillräckligt för att vara irriterande...och oroande...

OS 9 eller X?
Du har inte märkt om det blivit ovanligt varm de gångerna den stäng av sig?

Om du kör X, har du kollat loggarna?
Kolla längst ner i filen /var/log/system.log
Sök fram stället i filen när precis innan den krashade och skicka de raderna hit.

Igår kväll klickade jag i podden på laddning alldeles innan jag la mig...
efter 22:25 finns inget i loggen tills jag startade den igen på morgonen, jag vet att den hunnit gå en stund efter 22:25 eftersom jag tankade en del och hade Itunes igång... :/
men det här är iaf det första och sista som stod i loggen....
Jun 8 22:25:38 /sbin/autodiskmount[103]: disk3s3 ??? hfs no yes Psycho-Elephant´s iPod /Volumes/Psycho-Elephant´s iPod

Jun 9 06:42:43 syslogd: restart

Ingenting alls mellan dom tidpunkterna...
och andra gången i morse sista loggen

men här står det
UniNEnet: 0 0 UniNEnet::putToSleep - turning off cell clock! en massa rader innan? är inte helt haj på X än så, lite hjälp kan behövas :/

Din dator gick ner vila betyder den raden.

hmmm...tja...tycker ändå att det är lite weird, stod sisådär 10ggr, och efter det så hade datorn stängt av...
och ja, jag har kollat, jag har inge energysaver igång ;P
Det första jag kollade
Antar att den bara saknade mig lite... ;P

1
Bevaka tråden