Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa websidor funkar inte?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag upptäckte ett problem som jag inte riktigt kan förstå mig på, men räknar kallt med att någon 99mac-guru kan förklara hur detta är möjligt.

Jag har en domän för mitt företag, easedrop.com. Jag har även mailkonton knutna till domänen och har ett webbaserat gränsssnitt om jag går till mail.easedrop.com via webläsare. Detta är praktiskt om jag inte har med mig ibooken "ute på fältet", i vanliga fall så använder jag Mail.app.

Nu till det undeliga. Jag jobbar som konsult åt en skola som har Telia Prolane-uppkoppling mot internet med egen DNS på plats. Innan har jag inte haft problem att komma åt mail.easedrop.com, men igår så kom jag till en helt blank sida. När jag väl var hemma (där jag har BBB) så testade jag och då kom jag till webgränssnittet.
Nu är jag på plats igen på skolan och får samma problem, en blank sida. När jag kollar "Aktivitets-fönstret" i Safari så säger den följande när jag knappar in mail.easedrop.com:

http://mail.easedrop.com/
http://landings.overtureparking.com/blank.htm

Varför hamnar jag hos landings.overtureparking.com? Websidan, www.easedrop.com, kommer jag åt utan problem.

Det är dessutom inte bara mail.easedrop.com som ger mig blank sida, igår gav även everymac.com en blank sida, den fungerar däremot idag.

Någon som har en förklaring på vad detta kan bero på?

Jag har råkat ut för något liknande vid tillfälle. Det kan bero på att det finns en proxyserver på plats som ställer till det. Om så är fallet så borde problemet lösa sig automatiskt med tiden, när proxyn startas om eller töms. Har du talat med någon som har ansvar för uppkopplingen på skolan?

/™