Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport 4.1 Uppdatering

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... är ute sedan igår.

Någon som har installerat och testat?

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-11-17 01:21

Jag har installerat den uppdateringen men märker ingen skillnad. Det lallar på lika bra som förut. Efter uppstarten startade AirPort inställningsguide automatiskt. Kan hända att det finns förbättringar om man har en AirPort basstation eller AirPort Express. Jag har en wrt54 så det blev en snabb avslutning av guiden.

/c

gör den inte uppdateringen av sig själv?

Jo datorns mjukvara uppdateras själv. men man måste säga till basstationen att man vill ladda upp nytt firmware till den och starta om, det gör inställningsguiden åt en.

Jag hade hoppats på att mina problem med nedkopplingar vid hög trafik skulle 'gå bort' men det har uppenbarligen ingenting med osx att göra... (netgear wgr 614 v2)

Ursprungligen av sugplopp:

Jag hade hoppats på att mina problem med nedkopplingar vid hög trafik skulle 'gå bort' men det har uppenbarligen ingenting med osx att göra... (netgear wgr 614 v2)

Precis det problemet har jag också vid hög belastning, till exempel när jag lyssnar på internetradio via AirTunes. Jag har också en WGR614, osäker på version, tror det är v1. Lite OT, men i alla fall...

Jag har också de problemen. Men jag antar att det handlar om dns-servrar. Jag hade dem nämligen innan jag skaffade min AE och fick några nummer av Spray att skriva in och sedan funkade det fint. Men nu är det tillbaka iom AE:n. Var ska man fylla i DNS-servrar nu när man har AE?

Ursprungligen av Björnbusen:

Precis det problemet har jag också vid hög belastning, till exempel när jag lyssnar på internetradio via AirTunes. Jag har också en WGR614, osäker på version, tror det är v1. Lite OT, men i alla fall...

oh, en artfrände... vad har du för ISP? Jag har testat allt, även det som står ovan med DNS-nummer manuellt ifyllda. Problemet jag har är att vid hög trafik får jag en 'connection dropout' till routern och det enda sättet att återfå uppkopplingen är att starta om routern (dra ur sladden och sätta i den igen). Jag har aldrig varit med om att modemet tappar linan, det bara tuffar på. Skit.

Jag har fiber rätt in i lägenheten via Växjös stadsnät Wexnet. Bahnhof står för trafiken. Airportsignalen försvinner ibland helt vid hög belastning och kommer inte tillbaka förrän jag startar om routern, precis som du beskriver Sugplopp. Duktigt irriterande.

Ursprungligen av Björnbusen:

Jag har fiber rätt in i lägenheten via Växjös stadsnät Wexnet. Bahnhof står för trafiken. Airportsignalen försvinner ibland helt vid hög belastning och kommer inte tillbaka förrän jag startar om routern, precis som du beskriver Sugplopp. Duktigt irriterande.

Häpp!

Vad sjutton ska man göra? Skicka tillbaka routern till återförsäljare? Jag har redan fått Netgear att skicka mig en ny router - de höll med om att det lät som hårdvarufel, den 'nya' fungerade lika illa den... De kanske ska skicka mig en v5:a istället?

hmmm

1
Bevaka tråden