Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trögt med OS X på "sweden on line"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac 800 MHz med både OS 9 och OS X och det fungerar utmärkt att gå ut på nätet med OS 9 medan det segar våldsamt med OS X. Exempelvis kan jag inte starta MSN messanger eller Lime Wire i OS X medan de fungerar utmärkt i OS 9. Supporten på Sweden On Line kan inte ge någon hjälp med detta eftersom ingen där säger sig behärska Mac. Min bredbandsanslutning går via kabel-TV- nätet. Finns det någon här som har lösningen på problemet?

[ 06 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Alf Ödlund ]

• Medlem
  • 2002-02-06 16:29

Kan inte starta MSN och LimeWire hur, klagar den eller vill den bara inte?

Kör LimeWire utan problem men eftersom Java stödet är långt mer integrerat under OS X finns det två versioner av LimeWire en för OS 9 och en för X. MSN kan jag inte mycket om eftersom jag inte nyttjar tjänsten ska knappast vara några problem dock.

Datorn tuggar och tuggar och ger till slut upp och säger att det inte går att logga in på MSN eftersom jag inte är ansluten till internet. På limewire händer det inget alls. Programmet kan installeras men det söker inte efter någonting...

[ 06 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: Alf Ödlund ]

MSN IM känner jag ingen som har fått fungera..
Jag förstår dock inte vad din internet leverantör har med support på din egna datorprogram att göra?

Annars då.. En longshot..

pröva med att skriva

sudo update_prebinding -root /

i Terminalen

(du måste ha ett aktiverat root konto, se andra trådar ang det)

Kan fixa till en del problem..

[ 07 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: glemme ]

Problemet var inte de program jag exemplifierade med. De startar alldeles utmärkt men de klarar inte av att fullfölja uppgiften att ge sig ut på nätet och leta.

1
Bevaka tråden