Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ftp-problem i 10.2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 22:56

har å fått problem med ftp när jag skall logga in hos en polare med samma inställningar som förr har provat både fetch och netfinder samma fel:the connection was refused by the server
sen ligger jag inloggad men kan inte se filer och om jag går över till non passive mode så står den bara och tuggar, skumt! någon som har en lösning? kommer in på servern med 10.1 och med 9.2...

• Oregistrerad
  • 2002-08-27 16:45

ingen som vill hjälpa mig, snälla

Funkar det om du kör passive mode?
Preferences -> Firewall i fetch.

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-27 18:10

Har du testat via terminalen?
skriv:

ftp IP-adress

om det funkar där så är det väl programvaran som strular. Då kan du ju testa med Interarchy.

Den inbyggda ftpn fungerar inget vidare i 10.2. invänta 10.2.1-uppdateringen som kommer inom ett par veckor. Kör med Fetch tillsvidare...

• Oregistrerad
  • 2002-08-28 21:27

transmit från grabbarna på panic är annars det bästa ftp programmet för X..

• Oregistrerad
  • 2002-08-29 10:53

jag kör fetch men det funkar inte, har även provat interarchy, provat att stänag av passive mode med... står som sagt bara och tuggar, inte någon annan som har problem??

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-29 17:16

Nej, jag har inte heller problemet med Fetch, men jag skulle misstänka att du har en brandvägg som sätter stopp. Det medföljer en i 10.2 med GUI i operativet under systeminställningar - fildelning. vad har du för inställningar där?

Fenomenet du beskriver låter precis som det är en brandvägg som sätter stopp.

[ 29 Augusti 2002, 17:17: Meddelandet ändrat av: Harry Våffla ]

• Oregistrerad
  • 2002-08-29 22:07

fick det att funka med tranmit från panic så det var antagligen mitt fetch

när jag bockar för att starta FTP sharing så bockar den av sig själv. Consolen säger:

Aug 29 22:16:42 Magnus-Cederholms-Computer xinetd[465]: Error parsing attribute server - DISABLING SERVICE [line="7"]

vet någon? Det har funkat

Nico? Cool, gjorde lumpen samtidigt, du låg på samma lucka som min polare Eklund va?
Jaja, nog med minnen. Hela FTP-historien i 10.2 är ett skämt. Riktigt buggigt. Det är snyggt gjort, och väl fungerande så kommer funktionen sparka rumpa...som tidigare, men vi måste tyvärr utvänta 10.2.1 innan vi kan få någon rätsida på detta.

• Oregistrerad
  • 2002-08-30 10:15

Jo jag har fattat det nu trodde ett tag att det var jag som var tillbaka på ruta ett cruch ftp funkar inge vidare heller, man får slå av ftp i nätverk tills crush har "tagit över" för att sen slå på det igen, tog ett tag innan man kom på det kan jag säga

1
Bevaka tråden