Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes Blåtand Mobil

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-02 10:30

Hej

Jag undrar om det finns nån som har en Bluetooth mobil som fjärrkontroll till iTunes?

Hurudan telefon i såfall?
Programvara?

Skulle vara intresserad att skaffa sådant. Gärna så att man kunde se innehållet i iTunes på mobilen !?

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 10:38

Salling Clicker är ett program som fixar det. Gör en sökning på det.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 10:39
Ursprungligen av juanito:

Hej

Jag undrar om det finns nån som har en Bluetooth mobil som fjärrkontroll till iTunes?

Hurudan telefon i såfall?
Programvara?

Skulle vara intresserad att skaffa sådant. Gärna så att man kunde se innehållet i iTunes på mobilen !?

Funkar perfekt med Salling Clicker både på SE 610 och P800.

Ursprungligen av kjelle:

Funkar perfekt med Salling Clicker både på SE 610 och P800.

Funkar även med en sådan gammal trotjänare som T68i.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-02 15:08

Jag vet inget om Sony Ericsson, är det bra telefoner annars också, finns det bra alternativ till Sony Ericsson för detta endamål. Verkade lite sådär med alternativ hos Salling Clicker tillverkarens hemsida. Hur är det med batteritider. Det jag söker är en Blåtand som kan köra Salling Clicker så jag kan styra iTunes annars bryr jag mig inte i så mycket annat än batteritid egentligen. En bra kamera vore fint också men ei nödvändigt. Då ska det vara runt 1 Mpixlar med VGA kvalitet är jag hellre utan kamera.

Har ni förslag på modeller som är bra med dessa krav.

Kollade lite på K700 och S700. Gillar inte iden med att knapparna ska vikas (s700i) fram men kanske det fungerar bra utan knapparn framme? s700 är onödigt dyr runt 800€ och det passar inte riktigt i min smak.

Befinner mig i Finland och är rätt nöjd med min Siemens A50 annars som inte har nåt extra.

Senast redigerat 2004-12-02 15:25
  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-02 16:05

Någon med erfarenhet af Z1010

Jag kör med programmet Romeo tillsammans med min z1010 och det funkar

Ursprungligen av juanito:

Någon med erfarenhet af Z1010

Den här tråden verkar vara bra.

Romeo funkar utmärkt även på t630, bara att installera och köra.

Salling Clicker rockar fett!

Har det + SE T610

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 08:41

Jag håller med, salling är jättebra.

Fungerar med de flesta sonyericsson vad jag förstår, samt Symbian Series 60-telefoner (Avancerade nokior, siemens m.fl.) samt UIQ (OS i P800/900/910)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-03 15:01

Vilka Siemens skulle fungera i såfall.

Trött på Nokia halvdan kvalite men väldigt användarvänliga.

Nån som kör Salling Clicker på z1010? I så fall var visas informationen syns info på den lilla skärmen eller endast i den större?

Ursprungligen av juanito:

Vilka Siemens skulle fungera i såfall.

Trött på Nokia halvdan kvalite men väldigt användarvänliga.

Nån som kör Salling Clicker på z1010? I så fall var visas informationen syns info på den lilla skärmen eller endast i den större?

Siemens SX 1 verkar vara den enda Siemens-telefonen som fungerar.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 15:52
Ursprungligen av juanito:

Vilka Siemens skulle fungera i såfall.

Trött på Nokia halvdan kvalite men väldigt användarvänliga.

Nån som kör Salling Clicker på z1010? I så fall var visas informationen syns info på den lilla skärmen eller endast i den större?

Det allra enklaste måste väl vara att du laddar ned Salling Clicker (det är ju gratis att testa -30 clicks) och provar den själv? www.salling.com

Ursprungligen av kjelle:

Det allra enklaste måste väl vara att du laddar ned Salling Clicker (det är ju gratis att testa -30 clicks) och provar den själv? www.salling.com

säkert rätt svårt om man inte har någon telefon att testa med, då det var det han efterlyste.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-03 16:26
Ursprungligen av abens:

säkert rätt svårt om man inte har någon telefon att testa med, då det var det han efterlyste.

Jo. Men jag tänker så här: det spelar egenligen ingen roll hur många som säger att den eller den programvaran fungerar utmärkt för en specifik uppgift som i det här fallet. För att veta säkert vad man gillar och inte gillar måste man tillföra en upplevelsemässig dimension. Man måste prova själv. Då kan man ju kanske låna en telfon av av en kompis eller i en butik om man har sådana kontakter.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-12-07 08:16

Tack för alla svar tyvärr känner jag ingen med en Salling Clicker kopatibel telefon och ingen alls som använder sony ericsson så därför är frågorna så många.

1
Bevaka tråden