Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sprängd högtalare?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-20 00:30

Hejsan, Jag har ett problem med min nya ibook. Nu efter att jag har lanat så har jag märkt att det har börjat brusa ur den vänstra högtalaren. Kan man skicka in den på reparation för sånt här eller ska man bara bita i det sura äpplet?
Jag misstänkar att ljudet kan ha blivit lite högt när jag använt externa högtalare och sedan kopplat ur dom eftersom ljudet brukar vara maxat då.

Tack på förhand // Calle

Lämna in den till apple det blir nog bäst så och jag tror att det inte kommer å kosta dig något om du har garatin kvar

och ta det lungt med ljudet nästa gång du är på lan

Ursprungligen av Lysmask:

Hejsan, Jag har ett problem med min nya ibook. Nu efter att jag har lanat så har jag märkt att det har börjat brusa ur den vänstra högtalaren. Kan man skicka in den på reparation för sånt här eller ska man bara bita i det sura äpplet?
Jag misstänkar att ljudet kan ha blivit lite högt när jag använt externa högtalare och sedan kopplat ur dom eftersom ljudet brukar vara maxat då.

Tack på förhand // Calle

Risken är att du fått smulor eller annat smuts igenom högtalarhålen. Då låter det skorrigt och brusigt. Högtalaren borde inte gå sönder av ljudvolymen. Om det sker blir den oftast tyst.

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 19:51
Ursprungligen av Thomas_A:

Risken är att du fått smulor eller annat smuts igenom högtalarhålen. Då låter det skorrigt och brusigt. Högtalaren borde inte gå sönder av ljudvolymen. Om det sker blir den oftast tyst.

Hur ska jag försöka få ut eventuella smulor då? Har prövat att vända och skaka lite lätt och försökt suga ut dom med munnen.

Ursprungligen av Lysmask:

Hur ska jag försöka få ut eventuella smulor då? Har prövat att vända och skaka lite lätt och försökt suga ut dom med munnen.

Vet ej riktigt. Vågar du med dammsugarmunstycket?

• Oregistrerad
  • 2004-12-20 20:32
Ursprungligen av Thomas_A:

Vet ej riktigt. Vågar du med dammsugarmunstycket?

Tror inte det eftersom det är min första mac och den är ganska så ny (ca 6 veckor).

Jag upplever ett visst skorrande i den högra högtalaren. Men inte alltid och jag kan inte hitta nåt mönster. Hur har det gått för dig?

1
Bevaka tråden